Reklamní tržby Primy ve čtvrtletí vzrostly o 29 procent

čtvrtek, 18. dubna 2013, 13:52 TV MediaGuru

První čtvrtletí přineslo společnosti MTG, která spoluvlastní skupinu Prima, nárůst tržeb meziročně o 29 %.

Tržby společnosti MTG, spolumajitele skupiny Prima, vzrostly v Česku v prvním letošním čtvrtletí v meziročním srovnání o 29 procent. Vyplývá to ze zprávy o čtvrtletních hospodářských výsledcích  MTG. Zpráva o výsledcích v prvním čtvrtletí rovněž zmiňuje, že Prima se vůbec poprvé stala v Česku v uvedeném období prvního čtvrtletí nejsilnějším bezplatným provozovatelem v podílu na reklamních televizních příjmech.

„Nárůst odráží novou spolupráci na poli prodeje reklamy s TV Barrandov, posilování podílu na reklamním trhu a úspěšný launch kanálu Prima Zoom,“ konstatuje MTG. Celkově český trh televizní reklamy podle odhadů v prvním letošním čtvrtletí v meziročním srovnání klesal. Zpráva si všímá rovněž toho, že podíl hlavního kanálu Prima family na sledovanosti ve čtvrtletí poklesl, toto snížení ale vykompenzovaly nový kanál Prima Zoom a zvýšení kanálu Prima Cool.

Meziroční nárůst tržeb MTG v Česku souvisí s novou obchodní politikou Nova Group. Navýšení ceny zejména v žádaném hlavním vysílacím čase (super prime-time, 19:30-21:30) je společně s dalšími změnami v obchodní politice důvodem, proč někteří klienti s Novou stále neuzavřeli celoroční smlouvy, Nova zase ze svých cen nechce ustupovat. Situace na televizním trhu se tak promítá do rozdílného podílu hlavních TV skupin podle TRPs ve srovnání s loňským rokem (objem TRPs skupiny Prima je letos vyšší).

-mav-