Twitter vylepšuje cílenou reklamu

pátek, 26. dubna 2013, 07:34 Internet & Mobil MediaGuru

Zadavatelé využívající sociální síť Twitter mohou nově segmentovat podle slov v tweetech.

Twitter přichází s novinkou pro marketéry: už není nutné segmentovat potenciální zákazníky pouze pomocí jejich zájmů, bydliště či typu mobilního zařízení. Nově si marketéři mohou určit cílovou skupinu na základě klíčových slov v jejich tweetech.

Ještě v roce 2011 nebýval Twitter z hlediska reklamního obratu žádným gigantem, hlavně ve srovnání s Googlem nebo Facebookem. Twitter se ale od té doby rozhodl výrazně zapracovat na rozšíření reklamních možností pro podporu produktů zadavatelů. V roce 2014 se očekává, že Twitter z reklamy získá přes 950 milionů dolarů. Tato částka se má přitom ještě zvyšovat – v roce 2015 by mohl dosáhnout přes miliardu.

Začalo to placenými tweety, které umožňovaly marketérům zaměřit svou reklamu pouze na specifickou skupinu podle zájmů, pohlaví či země, kde daný uživatel pobývá. Tento cílený marketing je jednou z hlavních výhod sociálních síti. Nyní to pokračuje novinkou, kterou Twitter nedávno představil – cílení pouze na ty uživatele, kteří použijí ve svých tweetech zadané slovo či slovní spojení zadavatele, popř. nedávno na takový tweet nějak reagovali. A to v reálném čase.

Bude tedy pouze na zadavatelích, jak rychle na pobídku uživatelů zareagují. Uživatel může například zaslat příspěvek o tom, že má rád singl nějaké kapely a výrobce mu může obratem zaslat informace o tom, že se v jeho městě bude konat koncert dané skupiny.

Uživatelé by přitom změnu neměli nijak pocítit. Twitter slibuje, že nezvýší objem reklamy, která se bude ukazovat, jen ji uživateli přizpůsobí.

Systém má být poměrně jednoduchý: marketér zadá dané klíčové slovo podobným způsobem jako se v Twitteru vyhledává, určí, zda ho zajímá přesná shoda s výrazem nebo ne, jaká další omezení chce nastavit (již zmiňovaný věk, zařízení, lokace, zájmy v tomto případě nastavit nejdou).  Následně vybere čas, kdy se má kampaň spustit, jak bude výsledný reklamní tweet vypadat a kde se bude uživateli zobrazovat. Zda mu vyběhne na jeho timelines nebo jen v případě, že uživatel sám vyhledá daná slova.

V současné době je funkce dostupná všude tam, kde jsou podporované reklamní nástroje této sítě a API. Česká republika ale zatím mezi tyto země nepatří.

-ver-