ČT:D chce sledovanost uvádět pro dvě skupiny diváků

středa, 22. května 2013, 13:40 TV MediaGuru

Česká televize představila výzkum hodnocení veřejné služby, jeho součástí budou i nové kanály ČT:D a ČT art.

Česká televize ve středu představila výsledky výzkumu hodnocení veřejné služby, pomocí kterého od letošního roku měří své vysílání. Z výsledků vyplývá, že spokojenost televizních diváků s pořady ČT vzrostla z loňských 90 % na 91 %.

Podle diváků se nejvýrazněji ČT posunula v inovatitvnosti, kterou v roce 2012 registrovalo 44 % diváků v porovnání s 27 % v roce 2011. Data za rok 2013 ještě nejsou k dispozici. Výzkum diváckých skupin ukázal, že ČT nadprůměrně uspokojuje potřeby diváků zaměřených na politicko-ekonomické zpravodajství. Změna zpravodajské relace Události od dubna 2012 nejprve vedla k poklesu spokojenosti diváků, od září 2012 si diváci na novou podobu pořadu zvykli a jsou s ní spokojení.

ČT ve výzkumu sleduje naplňování šesti obecných cílů veřejné služby, míru uspokojení potřeb různých diváckých skupin a sledování základních ukazatelů výkonnosti médií veřejné služby. Tuto metodiku chce uplatňovat i na nové kanály ČT:D a ČT art, které spustí 31. srpna 2013.

Spuštění dětského kanálu, který chce oslovit zejména dětské diváky ve věku 4-8 let a 8-12 let, nepovede k tomu, že ČT změní vykazování sledovanosti z dosavadních 15+ na 4+, uvedl na středeční tiskové konferenci generální ředitel ČT Petr Dvořák. ČT ale bude chtít vykazovat sledovanost dětského kanálu ČT:D jak v širší skupině 15+, tak ve skupině 4-12 let. „Chtěli bychom, aby se sledovanost ČT:D objevovala pro skupinu 4-12 i ve výstupech ATO,“ uvedla pro MediaGuru.cz vedoucí výzkumu ČT Renata Týmová.

ATO, které je zadavatelem výzkumu sledovanosti, v současnosti primárně vykazuje sledovanost ve skupině diváků starších 15 let. Skupina Nova, která od ledna 2013 není členem ATO, upřednostňuje data pro cílovou skupinu 15-54. Pro skupinu Prima jsou primární data 15+, od roku 2013 ale může dojít ke změně, protože Prima se velmi pravděpodobně zaměří na  skupinu 15-65 jak programově, tak obchodně.

-mav-