Když se lidské tělo stane reklamním médiem

pátek, 05. července 2013, 07:42 Reklama MediaGuru

Reklama nemusí být zdaleka jen na plakátech. Své místo si najde i na lidské kůži, nehtech či vousech.

Anne Keothavong, britská tenistka laoského původu, na letošním Wimbledonu svou tenisovou hrou právě nezazářila. Zaujala však jinak, mikroreklamou na svých nehtech na rukou (na úvodní fotografii), kterou společnost Sony chtěla upozornit na televizory 4K s ultravysokým rozlišením. Miniaturní logo a název produktu, které se rovněž objevily na tkaničkách od bot, potřebovaly k přečtení opravdu vysoké rozlišení.

Nápad využít lidské tělo coby nositele reklamního sdělení není nikterak nový. V roce 1996 na olympiádě v Atlantě posloužil značce Puma, která získala coby ne-sponzor obrovskou publicitu díky kontaktním čočkám v očích britského sprintéra Linforda Christie.

Kontaktní čočky Linforda Christieho značky Puma

S bizarním nápadem v nedávné době přišla také americká agentura Cornett-IMS z Kentucky, která uvedla do reklamního prostoru tzv. beardvertising neboli reklamu ve vousech. Zadavatelům nabízí vskutku originální způsob propagace – připnout miniboard s reklamním sdělením do pěkně hustého plnovousu, a to jen za pět dolarů na den. Zástupce kentucké agentury Whit Hiler pro časopis Business Insider v květnu uvedl, že dostává tisíce e-mailů od chlápků s hustým plnovousem, kteří mají o tento druh reklamy zájem. „Myslím, že je to další velká věc. Každý plnovousy miluje,“ dodal.

Beardvertising neboli reklama ve vousech je možné mít za 5 dolarů na den.

Ale co je reklama v plnovousu proti tzv. skinvertisingu neboli reklamě přímo na kůži, ať už formou body paintingu, nebo tetování! Dočasné vytetované reklamy zažily svůj boom na počátku tohoto tisíciletí. Poprvé se tak objevil boxer střední váhy Bernard Hopkins v zápase proti Felixu Trinidadovi v září 2001, kdy vytetované webové stránky kasina www.GoldenPalace.com vydržely na jeho zpocených zádech až do třetího kola. Po pár letech však byla tato forma reklamy pro sportovní účely zakázána.

Dočasné tetování na zádech boxera Bernarda Hopkinse

Od začátku letošního roku se její kouzlo pokouší oprášit Darren Prince se svou firmou Wow Body Ads, který si dokonce na reklamu na kůži podal patent. K propagaci své firmy použil v lednu tělo Nahého kovboje, postavičky známé z newyorského Times Square.

Nahý kovboj a reklama na WowBodyAds.com

Podobný druh reklamy využila i skupina Green Day k propagaci svého nového alba Uno! v Japonsku, kde navázala spolupráci s PR agenturou Absolute Territory a nechala „vytetovat“ přebal alba na stehna japonských dívek. Podmínkou spolupráce bylo, že dívky musely dočasné tetování nosit minimálně osm hodin denně, vyfotit ho a fotku sdílet na Facebooku.

Propagace nového alba skupiny Green Day na stehnech japonských dívek

Nicméně někteří jsou schopni jít ve své ochotě poskytnout své tělo reklamě ještě dál a prodat tento omezený reklamní prostor na doživotí. Například Karolyne Smithová z Utahu si za 10 tisíc dolarů nechala v roce 2005 na čele vytetovat webové stránky stejného kasina, co propagoval na zádech výše zmíněný Bernard Hopkins.

Permanentní tetování na čele Karolyne Smithové

Joe Tamargo nosí na svém těle a obličeji celkem 15 různých webových stránek, z nichž mnohé už dávno nefungují. Ještě lépe je na tom Billy Gibby, jenž si se svými 39 reklamami vysloužil přezdívku BillyTheBillboard. Prostor pro reklamu stále nabízí, tetování na čele za 20 tisíc dolarů, na tváři už jen za 15 tisíc.

Billy Gibby alias BillyTheBillboard

-kch-