Na ČT:D reklama nebude, na ČT Art jen sponzoring

středa, 17. července 2013, 09:51 TV MediaGuru

Dětský kanál ČT:D bude bez komerčního sdělení, na kulturním ČT Art půjde sponzoring.

Česká televize nebude umísťovat žádná komerční sdělení na dětský kanál ČT:D, který spouští 31. srpna 2013. Na ČT:D, který bude vysílat od 6:00 do 20:00, se neobjeví spotová reklama, ani jiné formy komerční prezentace, potvrdilo MediaGuru.cz obchodní oddělení ČT.

Na kanále ČT Art, který bude vysílat od 20:00 na sdílené pozici s ČT:D, bude umísťován sponzoring, nikoliv spotová reklama. Důvodem zařazení sponzoringu na kulturní kanál ČT je skutečnost, že některé pořady se přesouvají z ČT2 a jsou se sponzoringem spojené.  

Oba kanály budou vysílat v multiplexu Regionální sítě 7, která v současné době pokrývá 80-90 procent území České republiky. ČT :D i ČT Art bude možné naladit také prostřednictvím kabelu nebo na satelitu.

Základními pilíři programové tvorby kanálu ČT:D jsou: animovaná tvorba, zábavné vzdělávání, magazíny, zábavní a soutěžní pořady, zpravodajství a publicistika a sport a cvičení. Z jednotlivých pořadů se například objeví původní české seriály Špačkovi v síti času nebo seriál sitcomového typu Mazalové, z animované tvorby např. To si piš, to je myš nebo Nejmenší slon na světě. Nebudou chybět ani Studio Kamarád, Kouzelná školka nebo Planeta YÓ.

ČT Art bude vysílat od cca 20:00 do 2:00. Vysílání každý den bude začínat zpravodajským pořadem Události v kultuře, na který volně naváže kritická diskuse Artefakta. Po nich mají následovat pravidelná „okna“. V pondělí půjdou divadelní či operní představení, v úterý výběr koncertů nejzajímavějších pop-rockových kapel, ve středu to budou kulturní magazíny jako Artimx, Třistatřicettři či nový Monoskop. Ve čtvrtek na obrazovkách dostanou prostor dokumentární filmy, v pátek má být na programu to nejlepší z hudebních cyklů a v sobotu komponované večery. Závěr týdne má patřit magazínu Divadlo žije, po kterém budou následovat evropské a světové filmy, a to výhradně s titulky.

-mav-