Prima chce letošní rekordní tržby udržet i v roce 2014

úterý, 13. srpna 2013, 10:43 TV Martina Vojtěchovská

Rok 2013 je pro Primu obchodně nejlepším v její historii, říká obchodní ředitel Primy Michal Beran.

Mediazastupitelství Media Club, které zastřešuje prodej reklamy pro kanály skupiny Prima a TV Barrandov, odstartovalo na začátku letošního roku. Naráželi jste při vstupu na trh na odmítavou reakci klientů nebo agentur?

Myslím si, že trh změnu přijal velmi dobře. Nesetkali jsme se s žádným závažným problémem. Bylo potřeba dopracovat dodatky a smlouvy nové situaci přizpůsobit.

Bude spolupráce s TV Barrandov pokračovat i v roce 2014?

Je to oboustranně výhodná spolupráce, a proto předpokládám, že bude pokračovat i v příštím roce.

První pololetí bylo na trhu televizní reklamy poznamenáno nedohodou vašeho hlavního konkurenta s velkými zadavateli, což pro vás znamenalo vysokou poptávku po reklamním prostoru. Jak vidíte vývoj ve druhé půli roku?

První půlrok byl hodně vypjatý, dostali jsme se do situace, kdy jsme opravdu nebyli schopni odbavit veškerou poptávku. V posledních dvou měsících ale sledujeme, že se ledy uvolnily a CET 21 dospěla po půlročním jednání s některými klienty k řešení. Tím se prostor zcela jistě uvolní.

Uvolní se natolik, že se trh vrátí ke standardnímu obchodování, nebo to lze očekávat spíš od roku 2014?

Očekávám, že v druhém pololetí bude stále více poptávky na naší straně. Pokud by se trh měl srovnávat nebo přelévat, jak to bylo dříve zvykem, domnívám se, že taková situace by teoreticky mohla nastat až v roce 2014. Prostředky, které jsme tento rok získali, se budeme určitě snažit udržet i pro rok 2014.

Je dohoda některých klientů s CET 21 důvodem, proč jste v ceníku vydaném pro letošní podzim ponechali ceny na stávající úrovni a nerozhodli jste se pro navýšení?

To je spíš tím, že výsledky naší sledovanosti nebyly na úrovni, na které si je představujeme. Zároveň červenec nebyl typickým měsícem low season. Tyto dvě věci dohromady způsobily, že nám kleslo inventory a dostali jsme se do stavu naplněnosti. Hlavně jsme ale nechtěli stávajícím klientům zdražovat čas, když naše výkonnost byla nižší.

Pro podzim také změníte zastoupení stanic ve společném prodeji.

Od září drobně upravíme podíl stanic, kdy nepatrně navýšíme kanály Prima Cool a TV Barrandov a naopak o to snížíme hlavní kanál Prima.

Na tiskové konferenci Primy k podzimnímu schématu zaznělo, že cílem je dosáhnout takové sledovanosti jako na podzim loňského roku. Je to nutné kvůli tomu, abyste mohli plnit závazky ke klientům. Jak moc klíčové je pro obchod to, abyste tento cíl ve sledovanosti splnili?

Je to samozřejmě naprosto klíčové, jako obchodník zlepšení potřebuji, abychom klientům mohli prodávat kvalitní produkt. Jsem proto rád, že se do podzimního schématu investovalo a věřím, že se investice odrazí ve vyšší sledovanosti. Navíc by nám to pomohlo i s mírou zaplněnosti reklamního vysílání.

A pokud se cíl splnit nepodaří?

V takovém případě je připraveno záložní řešení a pořady, které bychom nasadili, kdyby původní plán nesplnil očekávání.

Už dříve jste naznačili, že pro rok 2014 uvažujete o nové cílové skupině 15–65, na kterou byste i prodávali. Počítáte s touto cílovou skupinou ve vaší obchodní politice pro příští rok?

Podzimní investice do programu odráží naší snahu cílit na diváky ve skupině 15–65 let. Věříme proto, že se nám v této cílové skupině rozšíří portfolio. Pokud se programové změny podaří, tak v příštím roce přejdeme na cílovou skupinu 15–65 let i prodejně. Zároveň by došlo k určité úpravě ceny, předpokládám do 10 %.

Meziroční nárůst tržeb, které kvartálně reportuje vaše mateřská společnost MTG, je na úrovni 30–40 %. Bude pro Primu rok 2013 obchodně nejsilnějším?

Už teď můžeme říci, že jde obchodně o historicky nejlepší rok. Nárůst by navíc mohl být větší, ale naše kapacita už na vysokou poptávku nestačila. V prvním pololetí jsme byli zcela vyprodaní a ani v létě jsme nezaznamenali žádnou low season.

Michal Beran, obchodní ředitel, FTV Prima

Do skupiny Prima nastoupil od 1. února 2013 a ujal se řízení obchodu v nově zřízeném mediálním zastupitelství Media Club. Do Primy přišel z pozice ředitele mediálního zastupitelství Regie Radio Music (skupina Lagardère). V Regie pracoval 16 let.