TV reklama v červenci ztrácela za rok přes miliardu

úterý, 20. srpna 2013, 12:15 TV MediaGuru

Objem monitorované televizní reklamy v červenci byl ve srovnání se stejným obdobím loni nižší o 4,5 %.

Monitoring mediálních investic ukazuje, že objem televizní reklamy zůstává v hrubých investicích stále pod úrovní roku 2012. Za období letošního července představoval pokles ve srovnání s loňským rokem více než 60 mil. Kč, resp. 4,5 %.

Oproti vývoji z počátku letošního roku jde ale o zmírnění  poklesu a v červenci se televizní reklama alespoň v hrubých investicích přiblížila loňskému červenci, což je z hlediska trendu nejlepší letošní výsledek. Celkově je ale hrubá ztráta TV reklamy v letošním roce vyšší než 1 mld. Kč (za období leden až červenec 2013 je to meziročně méně o 1,2 mld. Kč, tj. o 8 %).

Snížení souvisí s opatrností zadavatelů a s letošní obchodní politikou skupiny Nova, na kterou nepřistoupili všichni zadavatelé a všechny mediální agentury. V červenci se ale podíl prodaných reklamních TRPs skupiny Nova zvýšil, především v mladší cílové skupině 15-54.

Vývoj investic do mediatypů, VII/2013 vs. VII/2012

 

Pozn.: Internet zahrnuje pouze reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.

Pozn.: Admosphere, s.r.o. od ledna 2013 nově přešla na nezávislý monitoring rozhlasu, meziroční srovnání tedy není možné, v současné době je do monitoringu zařazeno 85 rozhlasových stanic.

Zdroj: Admopshere

-mav-