Televize Óčko se loni dostala ze ztráty

pondělí, 30. září 2013, 07:30 TV MediaGuru

V mírném zisku přes 0,5 mil. Kč skončila v roce 2012 hudební televizní stanice Óčko.

Společnost Stanice O, držitel vysílací licence k hudební televizi Óčko, se v loňském roce vrátila do zisku. Za rok 2012 vytvořila mírný zisk přes 518 tis. Kč, zatímco v roce 2011 skončila ve ztrátě 13 mil. Kč. Tržby se hudební televizi meziročně zvýšily o více než 9 % na 89 mil. Kč.

TV Óčko už na konci roku 2011 předpovídala, že úsporná opatření, ke kterým přistoupila, se v roce 2012 projeví minimálně ve vyrovnaném hospodaření. Tento předpoklad se vyplnil, navíc Óčku loni pomohly navýšené tržby z prodeje reklamy.

Důležitým mezníkem byl návrat Óčka do celoplošného digitálního vysílání, což znamenalo dvojnásobné navýšení sledovanosti. „Stanice tak zvýšila svou nabídku reklamnímu trhu a zvýšené náklady, které digitální šíření signálu přineslo, se dařilo pokrýt díky nárůstu příjmů z prodeje reklamy,“ uvádí společnost ve výroční zprávě.

Došlo také k proměně programového schéma, kdy došlo ke snížení množství produkovaných pořadů a snížení jejich nákladů. Na podzim pak televize prošla proměnou grafického obalu.

V letošním roce rozšířilo Óčko počet nabízených kanálů o dva: Óčko Gold a Óčko Expres, což přineslo jasnější profilaci cílových skupin jednotlivých stanic: „omlazení“ hlavního kanálu Óčka, oslovení diváků starších 30 let novým kanálem a nabídkou samostatného kanálu zaměřeného na alternativnější muziku.

Stanice O patří do aktivit mediální skupiny Mafra, na jejímž převzetí se v letošním červnu domluvila společnost Agrofert podnikatele Andreje Babiše.

-mav-