Sanoma loni zůstala ve ztrátě kolem 90 milionů

čtvrtek, 03. října 2013, 08:11 Tisk MediaGuru

Vydavatelství Sanoma Media Praha se v loňském roce nedostalo ze ztráty.

Ztrátu ve výši 90,7 milionů korun vytvořila v loňském roce společnost Sanoma Media Praha, mj. vydavatel magazínů Vlasta, Týdeník Květy, National Geographic či Story. Jde tak o podobný výsledek, kterého firma dosáhla v roce 2011, kdy vytvořila ztrátu 93,3 mil. Kč.

Tržby Sanomy v loňském roce klesly o 20 % na 373 mil. Kč. Tržby z prodeje časopisů se přitom meziročně snížily o 18 %, tržby z prodeje reklamního prostoru klesaly citelněji, a to o 26 %.

Firma uvádí, že ačkoli je se jí v loňském roce podařilo výrazně snížit náklady, nestačilo to k vyrovnání poklesu tržeb za prodej časopisů a inzerci. „Makroekonomická situace České republiky pokračuje v klesajícím trendu, a to zvlášť tvrdě zasahuje nestabilní mediální trhy,“ zdůvodňuje vývoj vedení společnosti ve výroční zprávě.

Sanoma ale i při objemu neuhrazených ztrát z minulých let ve výši 244 mil. Kč dosahuje kladného vlastního kapitálu (+243 mil. Kč). Je ale ekonomicky závislá na podpoře své mateřské společnosti Sanoma Media B.V.

Sanoma Media Praha je dceřinou společností Sanoma Media Russia & CEE B.V. (podíl 99,99 %) a Sanoma Media Participations B.V. (podíl 0,01 %), vlastněné finskou společností SanomaWSOY.

V letošním prvním pololetí dokončila Sanoma na českém trhu restrukturalizaci. Nelze zároveň vyloučit, že Sanoma může do konce letošního roku získat nového vlastníka.

-mav-