Čtenost deníků: placené stagnují, rostou bezplatné

čtvrtek, 07. listopadu 2013, 12:09 Tisk MediaGuru

Nejčtenějším tuzemským deníkem stále zůstává Blesk se čteností nad 1 mil. čtenářů.

Bulvární deník Blesk stále zůstává nejčtenějším tuzemským deníkem, ukazují nová data výzkumu Media projekt za letošní druhé a třetí čtvrtletí. Ve sledovaném období si v průměru Blesk každý den přečetlo 1,134 mil. lidí. Čtenost většiny placených deníků se za období 1.4.-30.9. 2013 vyvíjela ve srovnání s předešlým obdobím prvního letošního pololetí stabilně, resp. mírné poklesy jsou v rámci statistické chyby. Oproti prvnímu pololetí si z placených deníků vedly nejlépe Lidové noviny a Sport.

U regionálních deníků Deník (vydavatelství Vltava-Labe-Press) se čtenost vyvíjí stabilně jak ve srovnání s předešlým měřeným obdobím, tak i v meziročním srovnání. To je rozdíl oproti většině placených celostátních deníků, které za rok svoji čtenost s výjimkou Aha! podle Media projektu snížily – nejvíce se pokles dotkl Hospodářských novin.

Naopak roste čtenost bezplatných deníků (Metro, E15). Tento trend ukazovaly už poslední výsledky výzkumu Media projekt a nová data je potvrzují. Oproti loňskému stejnému období se čtenost deníku E15 více než zdvojnásobila, deníku Metru přibylo více než 40 % nnových čtenářů.

Vývoj čtenosti deníků, 1.4.-30.9. 2013, v tis. osob, čtenost na vydání

Celkově čtenost deníků pozvolna klesá. V letošním druhém a třetím čtvrtletí si alespoň jeden deník přečetlo 3,285 mil. čtenářů, což bylo o 385 tisíc méně než ve stejném obodbí loni (-10 %). Čtenost časopisů klesá méně - oproti stejnému období loni se snížila o 214 tisíc čtenářů (-3 %), když celková čtenost časopisů představovala 6,516 mil. osob.

Vývoj čtenosti deníků, 2012-2013, v tis. osob

Vývoj čtenosti časopisů, 2012-2013, v tis. osob

Zdroj všech dat: Media projekt, 1.4.-30.9. 2013, SKMO, Unie vydavatelů, Median, STEM/MARK

-mav-