Infografika: CTR na českém internetu se zvýšilo

čtvrtek, 21. listopadu 2013, 12:10 Internet & Mobil MediaGuru

Internet Billboard přináší infografiku o českém reklamním internetovém trhu.

Průměrné CTR (click through rate, proklikovost) komerčních reklam se v letošním roce zvýšilo na 0,17 % (v roce 2010 0,09 %, v předchozích letech stoupalo pouze o setiny procenta). Ve své statistice to uvedla společnost Internet Billboard, která nabídla i infografiku tuzemského reklamního internetového trhu.

Podle názoru společnosti je růst úspěšnosti reklamy možné přičítat vlivům používání moderních optimalizačních algoritmů (eCPM optimalizace), ale i zapojení velkých klientů do RTB sítě. Reklamní prostor je aktuálně v průměru až z 80 % využit komerčními kampaněmi a toto číslo meziročně stoupá (v roce 2010 šlo pouze o 66% využití).

Z pohledu využití reklamního prostoru po dnech a jednotlivých hodinách je nejvíce aktivní internetová reklama v pondělí. Z volných víkendových dnů výrazněji vybočuje neděle. Večerní špička (20:00 až 22:00) funguje i v internetové reklamě.

Využití reklamního prostoru po dnech

Využití reklamního prostoru v čase

V souboji prohlížečů vede Google Chrome v počtu zobrazení, počtu prokliků i míry proklikovosti (CTR). Přitom ještě v loňském roce byla na prvním místě Mozilla Firefox (s 28.50% podílem v počtu zobrazení) a Chrome byl druhý (24,50% podíl).

ROK

PROHLÍŽEČ

IMPRESE

KLIKY

CTR

2013

Google Chrome

30.20%

32.00%

0.14%

Firefox

27.00%

27.20%

0.13%

IE 8

11.70%

10.10%

0.11%

IE 9

9.10%

11.40%

0.17%

Safari

7.10%

6.50%

0.12%
















Mezi operačními systémy stále výrazně převládá využívání Windows (nejrozšířenější na českém Internetu jsou Windows 7 s 49,78 % podílem v počtu zobrazených inzerátů) a za zmínku stojí i stoupající podíl mobilních zařízení Apple (aktuálně 2,27 %, v roce 2010 pouze 0.19 %). Mírně překvapující je stále vysoký podíl již ukončených Windows XP (28,21 %).

Stále stoupá počet prohlížečů, které mají zakázané (nebo neumožňují pracovat) tzv. cookies. Ty slouží hlavně k  ukládání informací na počítač uživatele a jsou používány v reklamě pro možnost identifikace konkrétního uživatele napříč servery a službami.

Infografika: Internetový reklamní trh v ČR - kliknutím zvětšíte

Zdroj: Internet Billboard

-mav-