Rádia odhadují čistý objem trhu na 1,4 mld. Kč

středa, 06. listopadu 2013, 12:23 Rádio MediaGuru

Největší rádioví provozovatelé poskytli odhady čistých investic do rádií. Trh podle nich letos klesá o 5 %.

Odhady čistých investic do rádiové reklamy za loňský a letošní rok poskytli ve středu v rámci prezentace výsledků poslechovosti největší rádioví provozovatelé – společnosti Lagardère a Media Bohemia. Odhadují, že velikost rádiového trhu v letošním roce dosáhla 1,4 mld. Kč a oproti loňskému roku poklesne o 5 % (4,9 %). Jde o odhad media net, tj. ceny po slevách, bez barterů a včetně speciálních operací. „Máme konečně reálná čísla," řekl odborné veřejnosti Pavel Lupjan z Media Bohemia.

Odhad vývoje čistých investic v rádiích mil. Kč, v letech 2013 a 2012

Zdroj: odhady Media Bohemia, Lagardère

Rádia byla v letošním roce podstatně ovlivněna vývojem v prvním čtvrtletí v důsledku situace na televizním trhu. Ten v meziročním pohledu poklesl o 14 %, od druhého kvartálu se situace zlepšovala, letošní poslední kvartál by mě být podle odhadu nejsilnější a podle dostupných indicií by měl překonat i tradičně nejsilnější druhý kvartál. „Oživení by podle našich signálů nemuselo být konečné," věří Pavel Lupjan.

Podíl kvartálů na čistých investicích v rádiích, 2013

Z jednotlivých segmentů zadavatelů se letos v rádiích zvyšují investice od automobilek či elektroniky, naopak klesají operátoři nebo nákupní centra.

Aktivita segmentů zadavatelů v rádiích, 2013

Zdroj: odhady Lagardere, Media Bohemia

-mav-