Šéf Novy a SPMS potvrdili konec druhého TV měření

čtvrtek, 12. prosince 2013, 20:54 TV MediaGuru

Obchodním partnerům ředitel TV Nova Christoph Mainusch oznámil zachování jednotné měny.

Projekt druhého televizního měření končí, potvrdil podle informací MediaGuru.cz na čtvrtečním večerním předvánočním setkání klientů skupiny Nova její generální ředitel Christoph Mainusch. Znamená to, že v příštím roce budou tuzemské televizní stanice prodávat reklamu podle dat, která pro profesní asociaci ATO připravuje výzkumná agentura Mediaresearch.

Mainusch ve své čtvrteční prezentaci obchodním klientům řekl, že Nova se chce vrátit do ATO a že v příštím roce bude na televizním trhu platit tzv. jednotná měna – tedy situace, kdy se provozovatelé médií shodnou na jedněch datech, podle kterých se prodává reklamní prostor. Těmito daty budou data ATO-Mediaresearch. Právě tendr, ze kterého Mediaresearch vzešel jako vítězný dodavatel, se stal dlouhodobým předmětem sváru mezi členy ATO a vyústil v odchod televize Nova z této profesní organizace.

V pátek odpoledne ukončení projektu oficiálně oznámilo i Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), které je zadavatelem druhých TV dat. Více zde.

Ukončení projektu druhého měření se po příchodu nového managementu TV Nova očekávalo. Z neoficiálních informací totiž vyplynulo, že nevidí smysl v existenci dvojích dat a nechce situaci na televizním trhu narušovat zavedením druhé měny, která by prodej reklamy na malém českém trhu ztížila. Podle původního plánu měla být druhá data připravena pro obchodování v příštím roce.

Televize Nova ani výzkumná agentura AC Nielsen, která výzkum pro sdružení SPMS připravovala, konec měření dlouho oficiálně nepotvrzovaly. Příčinou může být technické vyřešení ukončení projektu druhého měření se spoluzakladatelem SPMS mediální agenturou Médea.

-mav-

Aktualizovali jsme o oficiální stanovisko SPMS v pátek 15:50.