Sociální sítě mladé tak moc neberou
Studie o mladých lidech Millennials vyvrací mýty o jejich chování v digitálním prostředí.

Sociální média a chytrá mobilní zařízení si stojí na společenském žebříčku mladé generace hůře, než se předpokládá. Vyplývá to z nového výzkumu společností Redshift Research a Bite, která se ptala na digitální chování 2 000 respondentů ve věku 17 a 31 let z USA a Velké Británie.
Méně než polovina mladých (41 %) tráví na Facebooku více než tři hodiny týdně, na YouTube je to necelá třetina (29 %) a na Twitteru jen 15 %, přičemž Twitter vůbec nepoužívá 43 % dotázaných.
Na internet přistupuje až 65 % mladých přes svůj notebook nebo pevný počítač. Chytrá mobilní zařízení jsou tak, co se týče přístupu na internet, v menšinovém postavení. Na internetu ročně stráví 108 hodin brouzdáním, 77 hodin čtením online zpravodajství a jen 36 hodin věnují zprávám o celebritách.
Zajímavým zjištěním bylo, že čtení knih se řadí mezi mnohem populárnější volnočasovou aktivitu, než se myslelo. Téměř dvě třetiny žen (61 %) preferují čtení knih před hraním videoher, u mužů je tomu tak ve 37 %. V generaci Millennials se také navyšuje počet čtenářů, kteří preferují e-čtečky.
Výzkum také definoval typologii digitálních osobností:
a) novodobí technokraté („emerging technocracy“) (11 %) – digitálem žijící jedinci, kteří se řadí do vysoké příjmové skupiny a zároveň do vůdčí společenské vrstvy;
b) bezstarostní („casually engaged“) (17 %) – jedinci na opačném pólu sociálního žebříčku než technokraté, obvykle se jedná o lidi nezaměstnané či málo placené s méně častým přístupem k internetu;
c) digitální nakupující („digital window shoppers“) (23 %) – jedinci, jejichž spotřebitelské chování je značně ovlivněno online prostředím, jinak však aktivní nejsou. V této skupině převažují ženy (58 %)
d) digitálně družní („digital sociabilities“) (26 %) – ti, kteří se v internetovém prostředí rádi druží a jsou aktivní v mnoha online komunitách. Internet používají zejména za účelem socializace a networkingu;
e) závisláci na dynamických médií („dynamic media junkies“) (23 %) – jedinci ponoření do kultury dynamických médií, tedy do videoklipů, animace, streamovaného videa. Jsou techniky znalí a zaměřeni na technologie. V této skupině výrazně převažují muži (64 %).
-kch-