Deníky vstoupily do nového roku poklesem o 8 %

pondělí, 10. března 2014, 15:17 Tisk MediaGuru

Trend vývoje prodaných nákladů deníků se nemění ani v letošním roce.

Prodané náklady tuzemských deníků se i v prvním letošním měsíci vyvíjely podobně jako v předcházejících letech. První měsíc letošního roku se v průměru každý den celkově prodalo 872 tis. výtisků, což bylo ve srovnání se stejným obdobím loni o 8 % méně. To znamená, že každý den se v letošním lednu v průměru prodalo o 77 tisíc výtisků méně než v loňském lednu.

Nejpříznivěji se letos v lednu v meziročním srovnání vyvíjely prodané náklady bulvárního deníku Blesk, který za loňským lednovým výsledkem zaostal pouze o 2 %.

Vývoj souhrnného prodaného nákladu deníků, I/2014

Tradičně se vyšší poklesy ve vývoji prodaného nákladu týkají pultového (volného) prodeje. Loňský leden byl provázen prezidentskou kampaní a zájmem voličů o první přímou prezidentskou volbu. I to se mohlo odrazit na meziročním snížení deníků prodaných ve volném prodeji o 13 %. Nejvýrazněji se ve volném prodeji snížil prodaný náklad deníků Lidové noviny, MF Dnes a Hospodářské noviny. V těchto případech přesahuje meziroční snížení 20% hranici.

Vývoj pultového prodeje deníků, I/2014

Pokles předplatitelů je méně pozvolný než v případě pultového prodeje. Největší počet předplatitelů vykazují regionální deníky Deník. Nepočítáme-li bulvární Aha!, jehož počet předplatitelů je spíše symbolický, nejvíce se počet předplatitelů v meziročním srovnání snížil Hospodářským novinám. Desetiprocentní pokles znamená meziroční snížení o necelých 3 tis. předplatitelů.

Vývoj předplatného deníků, I/2014

Zdroj: ABC ČR

-mav-