IEA: Grand Prix získala online kampaň pro Ford

pátek, 28. března 2014, 07:41 Internet & Mobil MediaGuru

Kampaň, jak prodat vůz, který nikdo neviděl, získala hlavní cenu internetové soutěže IEA.

Soutěž Internet Effectiveness Awards (IEA) ocenila po osmé efektivní a funkční řešení pro nejlepší online a internetové kampaně a komunikaci. Vyhlášení výsledků se uskutečnilo během slavnostního večera ve čtvrtek 27. března 2014 v Praze.

Hlavní cenu Grand Prix získaly společně agentury Wunderman, Ogilvy a Mindshare za kampaň pro Ford. Kampaň pro uvedení značky Ford-B Max s názvem Jak prodat auto, které není ještě na trhu vyhrála podle poroty jednoznačně.

„Myslím, že nás všechny oslovil unikátní fakt, že se agenturám pracujícím pro Ford na této kampani podařilo prodat několik desítek aut B-max předtím, než bylo vůbec uvedeno na trh, což jasně svědčí o její efektivitě. Na tomto výsledku jsme se jako porota celkem hladce shodli," řekl člen poroty a majitel agentury Creative Store Petr Širc.

Agentury dostaly úkol vytvořit kampaň, se kterou by nový vůz dokázal prodat 100 nových modelů Ford B-Max ještě před uvedením na trh. Dalším úkolem bylo získat kontakty na potenciální kupce pro období, až se automobil objeví na trhu. Předváděcí vůz v době kampaně však nebyl k dispozici.

Vytvořena byla speciální microsite, která seznamovala s klíčovými vlastnostmi vozu a návštěvníci se zde mohli registrovat a domluvit si návštěvu u dealera. Tam dostali šanci podepsat smlouvu a zařadit se do soutěže. Pokud si vůz dopředu objednali, měl jeden z nich šanci nový Ford vyhrát.

Celkem se podařilo prodat 21 vozů před jejich uvedením na trh.

Na nejvyšších místech v rámci kategoriií se mj. objevily aplikcedTest, Megapixel.cz, řešení O2 Extra výhody, Charitativní imageový projekt Era pomáhá regionům nebo online komunikace hnutí ANO.

Výsledky soutěže Internet Effectivness Award (IEA) 2014

GRAND PRIX IEA 2013

Řešení: FORD B-Max – Jak prodat auto, které ještě není na trhu.
Klient: Ford Motor Company
Dodavatel: Wunderman, Ogilvy, Mindshare

Kategorie spotřební zboží, služby

1. místo: Aplikace dTest, klient: dTest, dodavatel: eMan

2. místo: Tipsport – Aukce, klient: Tipsport, dodavatel: Wunderman

3. místo: TopDesigner.cz, klient: Petr Synek, Petr Pasek, Michal Nosavcov a Lucie Vlková, dodavatel: Alka Language Specialists

Kategorie online obchod

1. místo: Megapixel.cz, klient: Megapixel, dodavatel: PeckaDesign

2. místo: Nescafé Dolce Gusto Premium brandový klub + e-shop + netradiční teroristická kampaň, klient: Nestlé Česko, dodavatel: Dark Side

3. místo:Zvýšení konverzní schopnosti webu Hudy.cz, klient: Hudy Sport, dodavatel:  H1.cz

Kategorie bankovnictví, pojišťovnictví a finance

1. místo: QR Platba, klient: Česká bankovní asociace, dodavatel: Česká bankovní asociace

2. místo: Navýšení návštěvnosti serveru Finance.cz, klient: Finance media, dodavatel: KBM Group

2. místo (Pozn.: stejný počet hlasů!): řešení: bezkola.cz, klient: Česká pojišťovna, dodavatel: Media factory

Kategorie auto-moto

1. místo: Ford B-Max – Jak prodat auto, které ještě není na trhu, klient: Ford Motor Company, dodavatelé: Wunderman, Ogilvy, Mindshare

2. místo: Škoda Auto – Rapid spaceback – Hyperlapse, klient: Škoda Auto, dodavatelé: SinnerSchrader, Symbio Digital

Kategorie telekomunikace a IT

1. místo: O2 Extra výhody, klient: Telefónica CR, dodavatelé: Etnetera, Motion Media

2. místo: Social media kampaň pro nový mobilní telefon Huawei Ascend P6, klient: Huawei Technologies (Czech), dodavatel: Inspiro Solutions

3. místo: Nárůst B2B poptávek o 390 % – nový web Českých radiokomunikací, klient: České Radiokomunikace, dodavatel: PragueBest

Kategorie cestovní ruch a doprava

1. místo: Portál pro uplatnění nároků při nepravidelnosti v letecké přepravě, klient: Click2Claim, dodavatel: NETservis

2. místo: Tabletenky (1. česko-slovenský mobilní srovnávač cen letenek), klient: AAron Group, dodavatelé: Aaron Group, eMAN

3. místo: ERV Claims Online – nahlášení pojistných událostí z vašich cest, klient: ERV Evropská pojišťovna, dodavatel: Aaron Group

Kategorie průmysl a energetika

1. místo: Webová stránka „Šetřím energií", klient: RWE, dodavatel: Wunderman

2. místo: Správa firemních dokumentů eDoCat, klient: Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě, dodavatel: Onlio

3. místo: Fresenius Kabi, klient: Fresenius Kabi, dodavatel: Lundegaard

Kategorie neziskový sektor, lidská práva a životní prostředí

1. místo: Charitativní imageový projekt Era pomáhá regionům, klient: Era (Poštovní spořitelna), dodavatel: Dark Side

2. místo: Top školky, klient: Ing. Martina Šebestová, dodavatel: Ing. Martina Šebestová

3. místo: Divadlo Minor, klient: Divadlo Minor, dodavatel: ManGoweb, s.r.o.

Kategorie společnost, politika, kultura

1. místo: online komunikace hnutí ANO, klient: ANO 2011, politické hnutí, dodavatelé: FG Forrest, ANO, Mimofilm a RedMedia

2. místo: NatočVideo.cz, klient: FTV Prima, dodavatel: Natočvideo

3. místo: Bezbariérová Praha 1, klient: městská část Praha 1, dodavatel: ManGoweb

Tým agentury Etnetera na slavnostním vyhlášení.

Cenu si přebírá agentura Dark Side.

Ocenění pro nejúspěšnější kampaň a agenturu Wunderman.

Andrej Babiš na slavnostním vyhlášení.

-mav-