Marie Claire prodává víc, znásobila pultový prodej

středa, 19. března 2014, 07:34 Tisk MediaGuru

Pod novým vydavatelem mají prodané náklady Marie Claire jinou strukturu. Pomáhá i mini verze.

Módní magazín Marie Claire, jehož vydávání převzala v loňském listopadu společnost Burda Media, proměnil podle letošních lednových výsledků prodaného nákladu strukturu svých prodejů. Celkový prodaný náklad přesáhl letos v lednu 20 tis. kusů (20 465) a v meziročním srovnání se zvýšil téměř o 20 %.

Pod novým vydatelem tak Marie Claire i díky mediální podpoře zvýšila prodej. Po příchodu do Burdy jsou zatím patrné vyšší než dvojnásobné nárůsty celkového prodaného nákladu.

Vývoj prodaného nákladu Marie Claire, VIII/2013-I/2014

Zdroj: ABC ČR, ve vydavatelství Burda vychází magazín od XI/2013

Podstatnější je pak pohled na strukturu prodaného nákladu. Ukazuje, že Marie Claire se zatím daří navyšovat pultový prodej (prodej titulu v obchodech, na stáncích, benzinových pumpách atp.) – v lednu v meziroční srovnání až čtyřnásobně. Prodejní cena časopisu se po přechodu do Burdy snížila na 89 Kč (před tím 99 Kč). K růstu pultového prodeje pomáhá i druhá – menší verze časopisu, která se prodává za sníženou cenu 65 Kč. Naopak zcela potlačeny byly ostatní prodeje, které se na celkovém prodaném nákladu Marie Claire do loňského podzimu podílely v průměru z poloviny.

Struktura prodaného nákladu Marie Claire, I/2014 vs. I/2013

Zdroj: ABC ČR

Marie Claire je původně francouzským časopisem. Na český trh ho přivedla společnost Sanoma Media. Licenci na vydávání však v loňském létě získala konkurenční Burda, která vydávání časopisu převzala od listopadu 2013.

-mav-