Sledování více obrazovek se stává normou

středa, 05. března 2014, 10:19 Internet & Mobil, TV, Výzkum MediaGuru

Se sledováním více obrazovek (multiscreening) by marketéři měli počítat už při tvorbě kampaní.

Lidé již nesledují pouze televizní obrazovku. Stále více pozornosti věnují i obrazovkám svých počítačů, laptopů, tabletů či chytrých telefonů, které pomalu začínají doplňovat chytré hodinky, brýle či jiné nositelné technologie (tzv. wearables). Sledování více obrazovek najednou se tak stává normou, se kterou by měli marketéři počítat již při tvorbě svých kampaní.

Reklamní videa totiž lidé už nesledují pouze v televizi, ale stále častěji také na internetu. Jak ve své zprávě o digitální a mediální budoucnosti (Digital & Media Predictions 2014) píše agentura Millward Brown, konzumaci videoobsahu lze označit za plynulou.

Uživatelé buď sledují více obrazovek najednou, nebo postupně po sobě. Buď se při multiscreeningu soustředí na jedno téma, nebo svou pozornost dělí mezi více. Možné je sledovat pořad o vaření a zároveň si na tabletu vyhledávat příslušný recept, nebo se při fotbalu bavit s kamarády přes sociální sítě. Postupné konzumaci vychází vstříc například YouTube, kde se lze po registraci začít sledovat video na počítači a dodívat se na něj na mobilu. Vstříc by tomu měli vycházet i marketéři a připravovat konzistentní obsah pro všechny obrazovky.

Agentura Millward Brown ve své predikci upozorňuje na potřebný minimalismus, který multiscreening vyžaduje. Estetická podoba prezentace by proto měla být jednoduchá a jasná i na nejmenší obrazovce. Za dobrý příklad může posloužit styl značky Apple, Dove či Corona. Zároveň by však prezentovaný obsah měl být natolik kreativní a atraktivní, aby přilákal uživatele na internetu, jejichž pozornost je dosti přelétává.

Další výzvou pro marketéry představuje propojení televizního obsahu se sociálními sítěmi. Například při sponzorování zábavní show, sportovního zápasu či kulturní události, lze právě prostřednictvím sociálních sítí navýšit zásah sponzoringu. Nabízí se také relativně nový boom microvideí, které lze přes sociální sítě sdílet. Na Twitteru je možné využívat 6s Vine, na Instagramu 15s video, dále existují formáty jako MixBit, Tumblr GIFs, Viddy či Qwiki.

Dále by měli marketéři počítat i s obrazovkami, které se nacházejí ve veřejném prostoru – na bankomatech, v letadlech, na letištích, v ordinacích či LED billboardy. Možnosti kontaktu se značkou se stále zvětšují a úkolem marketingu je, aby byly co nejvíce využity.

-kch-