Vznikla aplikace, která má blogerům umožnit vydělávat

pátek, 18. dubna 2014, 12:22 Internet & Mobil MediaGuru

Vznikla aplikace pro prodej blogerského obsahu. Zatím se týká jen USA, rozšiřování je ale v plánu.

Blogerů ve světě nadále přibývá. Výjimkou není ani Česká republika. Ti zkušenější v oblasti marketingu dokážou vydělávat třeba přes affiliate program nebo na bannerech. Mnoho blogerů však hlavně u nás píše jen pro radost. A to přes to, že poskytují kvalitní obsah, který navíc pravidelně doplňují. Řada z nich má přitom čtenost vyšší než kdejaký časopis.

Otázka zpoplatnění obsahu na internetu trápí vydavatele i přispěvatele už řadu let. Výjimkou nejsou ani ti největší hráči: Google se více než před rokem pokusil zpoplatnit odborné články. Informace o tomto projektu, který v roce 2012 spouštěl v beta verzi, ale zmizely z dohledu. A teď se obrátil raději na live chaty s experty přes Google+. Za poplatek si tak můžete nechat poradit marketingovým specialistou z Turecka nebo Ameriky. Díky tomu mohou své služby nabídnout různí experti a vydělávat online.

Jenže blogeři takové možnosti nemají. Aplikace CentUp jim teď nabízí nové řešení: svým koníčkem si můžou začít vydělávat.

Klikni a daruj cent

Prozatímní novinky myslí spíš na odborné texty, videa či hudbu. CentUp je aplikace určená převážně obyčejným blogerům. Jeden ze zakladatelů Len Kendall pro MediaGuru.cz uvedl: „Většina velkých mediálních domů se snaží motivovat čtenáře k placení za obsah na internetu. Všechny je zatěžují složitými přihlašovacími formuláři. Proto jsme se snažili CentUp co nejvíce zjednodušit. Přihlašování je rychlé a darovat můžou jen několik málo centů.“

CentUp vypadá na stránce podobně jako aplikace Facebooku na sdílení a lajkování článku. S tím rozdílem, že po kliknutí na CentUp můžete blogerovi věnovat pár centů. A nejen jemu. Polovina vašeho daru jde autorovi a polovina charitě, kterou si bloger sám vybere ze seznamu spolupracujících organizací.

Len Kendall si myslí, že blogeři mají všude stále lepší úroveň. Někteří mají dokonce lepší dosah a čtenost než některá média. Proto se domnívá, že lidé si čím dál tím více budou zvykat odměnit hodnotný obsah alespoň pár centy. O to víc, když má služba přidanou hodnotu a mohou tak pomoci i nějaké charitě. „Mimo jiné jsme si během fungování projektu v USA uvědomili, že to pomáhá vytvářet i jakýsi bližší vztah mezi blogerem a jeho čtenáři. Je to také jednoduchá možnost pro blogery, kteří zatím nenašli způsob jak na svých blozích vydělávat,“ uzavíra Len Kendall.

CentUp sponzorovali blogeři

Za projektem stojí tři mladíci specializující se na marketing. Vznikl v létě 2013. Peníze na projekt získali přímo od blogerů. Svou myšlenku totiž nejdříve zveřejnili online a udělali crowdfundingovou kampaň. Díky ní se jim podařilo vysbírat celkem 18 000 dolarů od budoucích klientů.

I když aplikace zatím funguje jen v USA, Kendall plánuje i globální rozšiřování. Nevyloučil ani Českou republiku, kde blogerů stále přibývá. A i jejich postavení posiluje. Proto odborníci hledají i způsoby jak pomoci blogerům vydělávat a těžit z jejich návštěvnosti.

Affiliate programy jsou ve srovnání se zahraničním u nás pro blogery zatím v plenkách. Ale například na Slovensku už existuje i aplikace na možnost finanční podpory neziskovek a občanských združení přímo na jejich stránkách nebo blozích. Po přihlášení na Darujme si organizace na své stránce mohou nainstalovat kolonku, přes kterou může čtenář darovat několik euro. Jestli tyto projekty mohou být úspěšné i u nás, dokáže až čas. V minulosti se jim příliš nedařilo. Ale podle odborníků se mění nejen digitální trh, ale i myšlení lidí na internetu.

Autorka textu: Lenka Tinková