LinkedIn jako obsahová platforma pro profesionály

pátek, 16. května 2014, 18:18 Internet & Mobil MediaGuru

Síť LinkedIn překročila hranici 300 milionů uživatelů. Její ambicí je směřovat stále více k obsahu.

Začátkem května si profesionální sociální síť LinkedIn připomněla 11. narozeniny. Měsíc předtím se jí podařilo překročit hranici 300 milionů uživatelů. Jak uvádí na svém oficiálním blogu, jejím cílem je k sobě přilákat 3,3 miliardy pracujících po celém světě. Oslovit je chce především kvalitním a relevantním obsahem.

Zdroj: LinkedIn

Zatímco počet 300 milionů označuje počet registrovaných uživatelů, počet těch, co profesionální síť navštíví alespoň jednou do měsíce je o 100 milionů méně. Mnozí z uživatelů totiž nepotřebují na LinkedIn zavítat po celý rok, často pro ně představuje „jen“ místo pro hledání práce, a vyplňování profilů a vzájemné vychvalování nejednomu přijde trochu nesmyslné.

Tuto situaci se LinkedIn již několik let po sobě snaží zvrátit a „naučit“ své uživatele vracet se pravidelně, kontrolovat LinkedIn spolu s Facebookem a Twitterem, či dokonce ještě častěji. I proto se jednotlivými kroky vědomě posouvá od profesionální networkingové sítě blíže obsahové platformě. Cílem je přilákat uživatele na zajímavý obsah a přesvědčit je, aby začali LinkedIn využívat jako sofistikovaný agregátor článků z jejich oboru.

Krok za krokem blíže obsahové platformě

Za tímto účelem v roce 2011 LinkedIn spustil službu LinkedIn Today – denní přehled zpráv z daného oboru, který je vytvořen na základě článků sdílených kolegy a dalších kontaktů, známými osobnostmi oboru, ale i na základě principu „moudrosti davu“. Díky tomu uživatel dostane naservírovaný obsah přesně na míru svému profesionálnímu profilu, nadstavbou je pak možnost články si označit a přečíst si je na cestě do práce v mobilním telefonu.

Dalším krokem bylo zapojení významných influencerů, jejichž „blogy“ mohli uživatelé začít sledovat. Mezi influencery figurují jména jako Richard Branson, Barack Obama či Mitt Romney.

V loňském roce LinkedIn koupil aplikaci Pulse, poskytující uživatelům pro ně relevantní a rychlé zpravodajství. „Věříme, že LinkedIn se tak může stát nejlepší profesionální publikační platformou, kterou všichni profesionálové budou navštěvovat za účelem konzumace obsahu a na níž budou vydavatelé sdílet své články,“ komentoval před rokem akvizici aplikace Deep Nashir, jenž vede v LinkedInu oddělení Products & User Experience.

Zatím posledním krokem vstříc obsahové platformě bylo letošní únorové otevření blogů všem uživatelům. Každý z uživatelů, nejen tedy Richard Branson, se tak může stát „malým“ online vydavatelem, který se publikováním vlastních textů a výběrem sdílených článků snaží přilákat lidi na svůj profil a odtud třeba na své webové stránky.

Přes obsah k lepším číslům

Přes obsah se snaží LinkedIn uživatele také více a častěji zapojovat, protože tak jsou cennější jak pro personalisty, tak pro marketéry. Na rozdíl od jiných sítí se LinkedIn nespoléhá pouze na příjmy z reklamy. Více než polovina příjmů (58 %) pochází od personalistů, kteří v rozsáhlé databázi hledají vhodné kandidáty na vypsané pozice. Zdroj příjmů z reklamy je až druhý v pořadí (22 %), třetím jsou poplatky za prémiové členství (20 %). Příjmy z reklamy přitom rostou nejpomaleji.

Zdroj: LinkedIn

Pro přilákání inzerentů zavedl LinkedIn v loňském roce reklamní formát – tzv. „sponzorované aktualizace“, které umožní firmám zobrazovat své příspěvky i těm uživatelům, kteří jejich stránky nesledují. Výhodou LinkedInu je jeho velmi jemná segmentace uživatelů a možnost přesného zacílení na základě profesních ukazatelů.

Podle Deepa Nashira hodlá LinkedIn do budoucna spoléhat na tři základní oblasti. Investovat bude především do mobilního marketingu, mezinárodní expanze a poskytování vysoce personalizované uživatelské zkušenosti, k čemuž využije všech dat, co o uživatelích má.

-kch-