ČT těžila z fotbalového MS, Prima začala omlazovat

pátek, 01. srpna 2014, 10:25 TV MediaGuru

Červencovou sledovanost ovlivnilo ještě fotbalové mistrovství světa, pomohlo kanálům České televize.

Fotbalové mistrovství světa, které skončilo před polovinou července, přineslo ještě sportovnímu kanálu ČT sport znatelně lepší výsledky než v loňském červenci. V meziročním srovnání si sportovní kanál ČT polepšil v celodenním vysílání (D15+) o více než dva procentní body, což bylo nejvíce ze všech tuzemských televizí. Souhrnný podíl stanic České televize se tak i díky tomu zvýšil nejvýrazněji jak v celodenním vysílání, tak v hlavním vysílacím čase.

Kromě sportovního kanálu stojí za lepším výsledkem stanic ČT než v loňském červenci příchod nových kanálů ČT:D a ČT art a také rostoucí podíl kanálu ČT2.

Naopak fotbalové mistrovství se nejvíce odrazilo v poklesu podílu hlavního kanálu skupiny Nova. Nižší podíl než v loňském červenci částečně zmírnily tematické kanály skupiny Nova (Telka, Smíchov).hlavním vysílacím čase v klíčové skupině 15-54, na kterou Nova prodává reklamu, poklesl hlavní kanál o 4,6 procentního bodu. Celkový podíl skupiny vylepšovaly jak tematické stanice, tak Nova Cinema (+0,7, PT 15-54).

Lepšící se výsledky potvrdil hlavní kanál skupiny Prima, který zastavil pokles sledovanosti a meziročně mírně rostl (+0,28, D15+, celý den). Výraznější byl růst Primy v hlavním vysílacím čase.

Vyšší podíl než před rokem vykázala v prvním prázdninovém měsíci i TV Barrandov (rovněž TV Barrandov zvýšila podíl výrazněji v hlavním vysílacím čase) a stanice Atmedia.

V mladší cílové skupině 15-54 potvrdila největší podíl skupina Nova, přestože ve srovnání s loňským červencem poklesla o více než 1 procentní bod. První kanál České televize i v červenci pokračoval v trendu rostoucího podílu v cílové skupině 15-54 v prime-time. Meziročně nejvyššího nárůstu ale v tomto čase a v této divácké skupině dosáhl vedle ČT sport hlavní kanál skupiny Prima. Mladší diváky naopak oproti loňskému červenci ztratila TV Barrandov.

Vývoj podílu na sledovanosti TV skupin (%), D15+, celý den, prime-time

TV cervenec

Vývoj podílu na sledovanosti TV skupin (%), 15-54, celý den, prime-time

TV cervenec_15_54

Pozn: Změna uvedena v procentních bodech.

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-