Právo loni v plusu 16 mil. Kč, zisk očekává i letos

středa, 10. září 2014, 18:00 Tisk MediaGuru

Vydavatel deníku Právo, společnost Borgis, snížila loni výnosy meziročně jen o 5 %.

Vydavatel deníku Právo, společnost Borgis, uzavřela loňský rok se ziskovým hospodařením 15,6 mil. Kč. Očekávání kladného výsledku avizovala už v loňském roce. Stejně tak pro letošní rok očekává, že deník Právo udrží plusové hospodaření. „Podle současného vývoje lze zatím usuzovat, že i rok 2014 skončí kladným hospodářským výsledkem," uvádí management v komentáři výsledků za rok 2013.

Celkové výnosy společnosti Borgis loni dosáhly 667 mil. Kč, což bylo o 5 % méně než v roce 2012. Podíl tržeb z prodeje inzerce a z prodeje deníku byl téměř vyrovnaný. I v loňském roce pocítilo vydavatelství stagnaci na reklamním trhu. "V roce 2013 se stále projevovaly vlivy hospodářské recese a nižší zájem o tištěnou inzerci. Výpadek výnosů se podařilo nahradit úsporami v materiálových a osobních nákladech a ve službách," uvádí se ve výroční zprávě.

Hospodaření společnosti Borgis v roce 2013 (tis. Kč)

2013 2012
výnosy 667 013 701 947
provozní výsledek 16 768 -8 598
hospodářský výsledek 15 577 -9 974

Zdroj: účetní závěrka 2013

Společnost Borgis byla vedle vydavatelství Czech News Center (dříve Ringier Axel Springer CZ) jediným vydavatelstvím deníků, jehož hospodaření nebylo loni ztrátové.

Akcionářem společnosti Borgis se v loňském roce stala společnost Seznam.cz, která získala 33,6% podíl. Hlavním akcionářem je nadále šéfredaktor Práva Zdeněk Porybný, který vlastní cca 59 % akcií. Porybný ke konci roku 2013 odstoupil z pozice předsedy představenstva, nahradil ho Karel Walter.

Obdobně jako v předchozích letech se má podnikatelská činnost Borgisu i letos orientovat na vydávání tištěného deníku Právo a jeho suplementů a na udržení podílu na deníkovém trhu. Od letošního dubna je Právo dostupné i v placené digitální trafice Publero.

-mav-