Soud: BigBoard musí vrátit reklamu TOP 09

úterý, 23. září 2014, 10:57 Outdoor MediaGuru

Pražský soud vydal předběžné opatření, kterým nařizuje BigBoardu vrátit na plochy reklamu TOP 09.

Soud pro Prahu 4 vydal předběžné opatření, kterým nakázal firmě BigMedia vrátit reklamu TOP 09 na 32 billboardů, které firma v Praze 11. září přelepila. Novinářům to řekli zástupci TOP 09. Firma je členem Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), kterému vadí regulace reklamy, kterou jakou součást nových stavebních předpisů prosadil pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09). SPVR v minulých dnech spustil další kampaň proti Hudečkovi. 

Hudeček dnes novinářům řekl, že TOP 09 už dostala rozhodnutí soudu do datové schránky. Předběžné opatření by tak měla mít k dispozici i firma BigMedia, uvedl Hudeček. "Věříme, že firma pracuje na tom, co jí předběžné opatření uložilo, teda na odstranění přelepení reklamních plakátů," řekl Hudeček. TOP 09 chce už dnes kontrolovat, jestli firma jejich reklamu na billboardy vrátí. 

BigMedia se rozhodnutí soudu podvolí, uvedla prostřednictvím tiskového oznámení SPVR. "Ale SPVR věří, že každého soudného člověka primátor Hudeček usmívající se z jím zavrhovaných billboardů přiměje k zamyšlení, co primátora vede k jeho pokryteckým krokům, a že každého musí nutně napadnout, že jde pouze o předvolební kampaň, ve které účel světí prostředky," uvedl svaz.

"Nemyslím si, že by kampaň měla nějaké politické pozadí, ale máme zde několik podnikatelů, kteří si myslí, že jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy, a velkými penězi zasahují do politiky," řekl k tomu předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg, který se Hudečka zastal. 

Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň "Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. 

Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb. Nové předpisy podle Hudečka zavádějí výškovou regulaci staveb podle okolní zástavby a neumožňují stavby věžáků, jak svaz tvrdí.