Mobilní marketing mění způsob myšlení

čtvrtek, 09. října 2014, 11:49 Internet & Mobil MediaGuru

Investice do mobilního marketingu se mají zdvojnásobit, zaznělo na Mobile Internet Forum.

Penetrace chytrých telefonů v České republice za poslední rok velmi vzrostla. Zatímco v loňském roce dosahovala 41 %, letos již činí 57 %. Na konferenci Mobile Internet Forum 2014 to uvedl Petr Koubský na základě čerstvých dat všech tří českých mobilních operátorů. Spolu s penetrací roste i podíl internetu v mobilu (46 %). Z pohledu operačních systémů je s velkým náskokem nejsilnější Android (69 %), poté Symbian (13 %), iOS (11 %) a Windows (6 %).

Mobilní reklama: příští čtyři roky poroste

Mobilní zařízení připojené k internetu se proto postupně stávají nedílnou součástí marketingového mixu. Jak ve svém příspěvku ukázal Atilla Weisz ze společnosti Gemius, v roce 2013 vzrostly meziročně investice do mobilní reklamy na britském trhu o 192,7 %, v Německu o 66,7 % a ve Francii o 54,9 %. Největší podíl mobilní reklamy z celkové online reklamy má ve Velké Británii, kde dosahuje 25,1 %. V České republice je sice nárůst nižší (meziroční nárůst o 27,3 %, podíl 2,2 %), i tak však kopíruje rostoucí trend v západní Evropě.

Podle serveru eMarketer by se měly investice do mobilního marketingu do roku 2018 více než zdvojnásobit. V západní Evropě by měl jejich podíl z celkového digitálního rozpočtu dosáhnout 56,7 %, v našem regionu 17,8 %. Jedním z důvodů je i dvojnásobný CTR, který mobilní reklama ve srovnání s reklamou na desktopu vykazuje.

Mobile Ad Spend
Zdroj: eMarketer

Mobilní marketing mění způsob myšlení

Chytrá mobilní zařízení, která nosí jejich uživatelé neustále s sebou, rovněž přinášejí velkou změnu do marketingu. „Mobil nabízí spotřebitelům jinou úroveň interakce se značkou či produktem,“ řekl Andreas Wegner ze společnosti iconmobile. „S mobilem v ruce již nejde jen o prodávání produktu, ale o zcela jiný způsob myšlení. Díky mobilu Nike už nenabízí jen běžecké boty, ale celý běžecký zážitek,“ dodává Wegner.

Marketéři by se tak měli zaměřit na poskytování zážitků, využít neustálého připojení chytrých telefonů k internetu ve prospěch své značky. Za příklad může sloužit značka zubních kartáčků Oral-B, která v mobilním prostředí zdaleka nenabízí jen své produkty, ale i zubní péči. Její aplikace monitoruje čištění zubů a zároveň do zubní péče dodává gamifikační rozměr. Mobilní aktivitou značka vytváří celý ekosystém, otevřený pro další partnery z řad zubařů, dentálních hygienistek či pojišťoven.

OralB
Mobilní aplikace Oral-B

Do budoucna by podle Wegnera měli zadavatelé brát v úvahu již celý ekosystém nastupujícího Internet of Things a snažit se propojovat nejen spotřebitele se značkou, ale i produkty mezi sebou.

-kch-