Největší potenciál ze sociálních sítí má Instagram

pátek, 10. října 2014, 16:21 Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Dělejte na Instagramu kvalitní obsah, jedině tak vám schválíme reklamu, říká P. Podolinský z Facebooku.

Instagram má podle profesora Scotta Gallowaye z New York University potenciál stát se nejsilnější sociální sítí na světě. Tvrdí to na základě algoritmu, v němž sleduje chování 5 000 značek na 11 trzích. Instagram splňuje dvě podmínky úspěchu současného digitálního světa: zaprvé je uzpůsoben pro malé obrazovky mobilních telefonů, zadruhé hraje na notu stále silnějšího vizuálního vnímání světa. V současnosti je to nejrychleji rostoucí síť s mírou engagementu 15x vyšší než Facebook a 25x vyšší než Twitter.

Velikost komunity vs. míra engagementu

Zdroj: Scott Galloway - Winners/Losers in a Digital Age
Zdroj: Scott Galloway - Winners/Losers in a Digital Age

Instagram je na inzerenty přísný

V současnosti čítá Instagram celosvětově 150 milionů uživatelů, v České republice a na Slovensku jich je odhadem, podle serveru Obrazení, přes 87 tisíc. Reklama je na této sociální síti k vidění ale pouze výjimečně, protože inzerenti, kterým je povoleno oslovovat i jiné než vlastní followery, jsou pečlivě vybíráni. Doposud se tak poštěstilo značkám Levi’s, Burberry, Nike, Chobani nebo Ben & Jerry’s – tedy značkám, které v souladu se slovy Jima Squirese, jenž má v Instagramu reklamu na starosti, na svých fotkách nezachycují produkty, ale momenty.

V Česku na Instagramu inzerovat zatím nelze, jedinou cestou, jak k sobě mohou zadavatelé přilákat followery, je organicky – přes zajímavý obsah, který sdílí již stávající followeři dál. „Dělejte na Instagramu kvalitní prémiový vizuální obsah. To je totiž prvním předpokladem, abychom vám reklamu v budoucnu schválili,“ poradil na čtvrteční konferenci Mobile Internet Forum Peter Podolinský z evropské centrály společnosti Facebook, která Instagram před dvěma lety koupila.

Úspěšná komunikace na Instagramu

Jak úspěšně komunikovat na Instagramu, ukázal během konference Tomáš Votruba z agentury TL5 Digital. Například komunikace ševce Radka Zachariáše či restaurační sítě Ambiente, jejichž příspěvky generují i několik stovek interakcí, ilustrují potenciál vysoké míry engagementu.

Pro akvizici nových followerů je možné využít propojení s Facebookem, jak to učinila například automobilka Škoda, která vyhlásila soutěž „Staň se Škoda Instagramistou“. Soutěží si počet followerů zvýšila také hudební skupina Kryštof, která nechala své fanoušky nafotit fotografie na téma nové písně V peřinách. Ze soutěžních fotografií vznikl následně i videoklip.

„Pro komunitu na Instagramu je také dobré připravit něco navíc,“ řekl Tomáš Votruba. Příkladem toho může být Den nepřečtených knih, které pořádá on-line knihkupectví Martinus.cz. Spolu se značkou Kingswood jej letos doprovázela fotosoutěž o knihy s lahví cideru a poukázkou na dvě hodiny volného času na čtení či visačkami s nápisem „Nerušit, čtu si!“.

Balíček ke Dni nepřečtených knih (zdroj: Instagram Angry_Bird_1)Angry_Bird_1)
Balíček ke Dni nepřečtených knih (zdroj: Instagram Angry_Bird_1)

-kch-