Prima spojí prodej televizní a online reklamy

středa, 01. října 2014, 11:00 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Od nového roku plánuje obchodní tým FTV Prima spojit prodej televize a online.

FTV Prima, provozovatel televizních kanálů Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, plánuje od příštího roku spojit prodej reklamy pro televizi a online. Na konferenci o videoreklamě, pořádané serverem Médiář.cz, to řekl ředitel Prima Online Daniel Grunt.

Prima podle jeho slov nechtěla prodej obou mediatypů spojit od začátku fungování Prima Online. „Nejprve jsme si chtěli vybudovat silnější postavení v onlinu a pak teprve prodej pro oba mediatypy spojit. Nechtěli jsme také, aby se peníze z jednoho mediatypu přelévaly do druhého,“ zdůvodnil změnu v prodeji reklamy Grunt.

Jak to celkově ovlivní cenu v roce 2015, zatím Prima nekomentuje. Cenu pro prodej reklamy v příštím roce zveřejní až při prezentaci obchodní politiky. Připravená by měla být v polovině října. Daniel Grunt ale naznačil, že inzerenti, kteří budou využívat internetovou reklamu, budou moci získat slevu na klasické televizní kampaně. „Speciální online projekty chceme nabídnout i větším televizním zadavatelům,“ dodal.

Internetová reklama v celkových výnosech FTV Prima stále roste, přestože Prima nespecifikuje, jak velký objem ročně z online reklamy získává. Z více než 60 % se na celkových výnosech online reklamy podílí videoreklama, druhý nejvyšší podíl má display reklama (21 %).

Zároveň Prima považuje za důležité pracovat na společném měření televize a onlinu. Stávající srovnání obou mediatypů z hlediska sledovanosti a návštěvnosti není možné. Využitelnost obou mediatypů je částečně možné zjistit z dat výzkumu životního stylu MML-TGI. „Můžeme uvažovat o sdíleném panelu pro měření televize a onlinu," navrhl Daniel Grunt.

-mav-