Sazka navyšuje investice do online komunikace

pondělí, 06. října 2014, 16:20 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Sazka s loterií Eurojackpot cílí hlavně na mladé. Oslovit je chce především na internetu.

Od soboty 4. října je možné v České republice vsadit novou mezinárodní loterii Eurojackpot, jejíž výhry se sdílí na 17 evropských trzích. Jen za víkend bylo na loterii, kterou na český trh přivedla společnost Sazka, vsazeno 3,8 milionu korun. Sazka si od novinky slibuje především akvizici nových zákazníků. „Jde nám především o inkrementální tržby, nechceme si kanibalizovat naší vlajkovou loď – Sportku,“ popisuje marketingový ředitel Sazky Aleš Veselý. Cílem je přilákat k Eurojackpotu 100 tisíc nových zákazníků týdně.

Podle průzkumu Sazky má zájem zkusit novou loterii 1/3 z oslovených nehráčů, přičemž největší zájem projevila skupina ve věku 25 až 45 let. Atraktivita navíc stoupá s možností vsadit si na internetu či prostřednictvím mobilního telefonu. Mladší cílovou skupinu se proto Sazka snaží oslovovat především na internetu. „Chceme využít atraktivity loterie pro mladší generaci a zároveň unikátnosti online kanálu, která spočívá v jeho interaktivitě,“ vysvětluje Aleš Veselý.

Na online část aktuální kampaně putuje 25 % z celkových výdajů, což představuje nejvyšší podíl v historii Sazky. Doposud se podíl investic na internetovou komunikaci pohyboval kolem 10 až 12 %. „V tomto trendu navyšování investic do online komunikace hodláme pokračovat i nadále,“ dodává Aleš Veselý.

Digitální kampaň je postavena na třech hlavních pilířích. První z nich těží z tváře televizní kampaně – miliardáře Henriho, jehož život bude v online prostředí přiblížen. „Styl komunikace odpovídá tomu, jak mladá generace na internetu komunikuje, tedy prostřednictvím sociálních sítí, fotografií a videí,“ popisuje Eva Štípková, jež má v Sazce na starosti digitální marketing. Další pilíř představuje produktová komunikace, která přinese praktické informace o loterii, a třetí pilíř tvoří tzv. Dreamwall neboli katalog snů, jež návštěvníkům přináší inspiraci ke snům. Její součástí jsou i funkce typu wishlist, která umožňuje uložit si daný sen na vlastní nástěnku, nebo možnost přidání snu do kalendáře. V současnosti je na Dreamwallu publikováno na 150 snů. V budoucnu jej podpoří i soutěž, jejímž cílem bude do tvorby nástěnky zapojit spotřebitele.

Eurojackpot - Dreamwall
Eurojackpot - Dreamwall

Veškerý obsah je agregován na webové stránce www.eurojackpot.cz. Tu podporuje kampaň v online médiích, která je k vidění nejen na zpravodajských serverech, ale i na hudebních a videoserverech. Na Facebooku poběží doposud největší kampaň Sazky, která bude podpořena 20% podílem z celkových výdajů na online komunikaci.

Eurojackpot - příklad brandingu na stránkách rádia Evropa 2
Eurojackpot - příklad brandingu na stránkách rádia Evropa 2

Kampaň doplní funkcionalita Eurojackpotu v rámci stávající mobilní aplikace Sazka. V příštím roce přibude speciální aplikace Eurojackpot, která bude navázána na zmíněný Dreamwall. Jako bonus nabídne budík s komponentem Sleep Cycle.

Na tvorbě kampaně se podílejí agentury VCCP, Symbio a Bubble.

-kch-