Vágner a Koldinský rozjeli další mediální projekt

pondělí, 13. října 2014, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Karel Vágner a Vít Koldinský spustili na internetu několik magazínů a chystají další.

Mediální podnikatel a konzultant Karel Vágner, který mj. stál u zrodu ekonomického deníku E15, rozjel společně s Vítkem Koldinským (dříve Centrum Holdings, nyní Fruit Factory) novou vydavatelskou společnost Story publishing. Její portfolio v tuto chvíli čítá sedm online magazínů.

Vlajkovou lodí Story publishing je politicko-společenský titul inStory.cz. Firma se ale zaměřuje i na tituly v dalších čtenářských a inzertních kategoriích, jako jsou například segmenty home a hobby s tituly hobbystory.cz a homestory.cz, dále pánský segment auto-moto a sport s tituly motostory.cz a sportstory.cz, segment zaměřený na cílovou skupinu žen a hospodyněk v oblasti celebrit s tituly vipstory.cz a popstory.cz a čtenářsky vděčná kategorie krimistory.cz.

Společnost má v plánu vstoupit ještě do konce letošního roku na trh s novými tituly zaměřenými na zdravý životní styl a výživu. „Snažíme se reflektovat potřeby čtenářů a poskytnout jim rychlý, zábavní a informačně zajímavý produkt,“ zdůvodňují v rozhovoru zakladatelé Karel Vágner a Vítek Koldinský.

Proč se do takového projektu vůbec pouštíte?

Karel Vágner: Myslím, že dnešní doba, kdy nastává výrazná oligarchizace českých médií, otevírá možnosti novým neotřelým produktům, které propagují samy sebe svou kvalitou, obsahem na sociálních sítích, ale hlavně flexibilitou, které nemohou velké vydavatelské domy při svých procesech konkurovat. Pokud máte dobrý tým lidí, kteří dokážou vyprodukovat zajímavý a čtenářsky přitažlivý obsah, máte mnohem jednodušší cestu k tomu, abyste rychle přitáhli čtenáře. Nám se to s několika projekty povedlo, a tak postupně rozšiřujeme své portfolio.

Tituly inStory.cz a VIPstory.cz už nějakou dobu běží a uživatelé je mohli zaregistrovat. Deklarujete, že po několika měsících mají poměrně silnou a stabilní čtenářskou základnu.

Vít Koldinský: Potvrzuje se náš původní předpoklad, že v dnešní rychlé době chtějí lidé na internetu odpočívat a bavit se, a v těchto produktech jim nabízíme požadovaný obsah. Portfolio je nicméně mnohem širší, jelikož pokrýváme celé spektrum zájmu lidí v nejzajímavějších kategoriích. Projekt vzniknul primárně v kategorii celebrity & gossip, která nás baví a kde máme řadu jiných zájmů.

V průběhu vydávání našich on-line magazínů jsme zjistili, jaká témata naše čtenáře primárně zajímají. Důležitý je také způsob, jak informaci podáte – koneckonců jsme v digitálním věku, každá zpráva musí být zajímavá a podaná co nejefektivnější formou. Právě proto jsou naše magazíny koncipovány tak, jak si je dnes můžete přečíst.

Vidíte tedy potenciál ve využití sociálních sítí? Přece jen marketing on-line firem se už neomezuje pouze na Facebook nebo Twitter…

Karel Vágner: Přesně tak. Obecně vzato jsou sociální sítě nepostradatelným prostředníkem při budování čtenářské obce, ale i v našem případě využíváme řadu jiných komunikačních kanálů včetně úplně nových způsobů propagace. Děláme například virální promo videa, virtuální promo akce a snažíme se uchopit vydavatelský byznys jinak než „konzervativnější větší vydavatelé“. Samozřejmě chceme být vidět i mimo internet, a proto jsme se v minulých měsících soustředili na masivní celostátní imageové kampaně v rádiu na podporu některých titulů. Cílem je marketingová komunikace, která nezatěžuje vydavatele zbytečnými náklady, ale přináší efekt.

Je podobná cesta skutečně funkční? Nechybí vám zázemí větší skupiny zejména v oblasti komunikace a marketingové podpory?

Vít Koldinský: Jdeme cestou úspornější, ale efektivní komunikace, která nám prokazatelně funguje. To, že jsme zatím relativně menší, vnímáme právě jako naši výhodu. Myslím, že podobnou cestou se časem vydají i velké vydavatelské domy. V dnešní době musí konzervativní vydavatelé začít uvažovat jinak než před pěti lety, pokud chtějí přežít.

Čím se podle vás vyznačují vaše on-line produkty ve srovnání se zavedenými značkami? Proč by je měli čtenáři upřednostňovat na úkor zažitých značek?

Vít Koldinský: Především máme unikátní layout, který používá zatím jen velmi málo vydavatelů. Ten v sobě kombinuje zásadní jednoduchost a přináší oblíbené prvky pro uživatele na všech platformách jak na PC, tabletech, tak na smartphonech. Společným znakem všech našich produktů je čistá grafika a rychlá forma sdělení. Na využívání aplikací ve vydavatelském průmyslu si už vylámala zuby řada vydavatelů, ze světa víme, že z aplikací zatím přichází tak 5% návštěvnosti. Proto jsme zvolili tento formát.

Karel Vágner: Soustředíme se na rychlou informaci, kvalitní zpravodajské nebo ilustrační fotky a jasně pochopitelný text. Z hlediska funkčnosti úplně zásadním prvkem je to, že pro inzerenty nabízíme velké atraktivní formáty display reklamy, u nichž je prokázána vyšší efektivita. Máme formáty, které nepodléhají tzv. „bannerové slepotě“.

Vy sám jste v minulosti stál u zrodu několika mediálních produktů. Ovlivnil jste trh televizních titulů založením magazínů TV Star, TV mini a dalších. Nejznámějším je ekonomický deník E15. Co vás nakonec přivedlo k tomu, abyste spustil svoje projekty v online médiích?

Karel Vágner: Na trhu se pohybuji už 20 let, především jsem činný v oblasti mediálních konzultací díky spojení se svou společností Scandal Media, kde dlouhodobě pracuji se zavedenými mediálními domy a řadou zadavatelů. Řada z nich se snaží orientovat v tom, jak nejlépe využít nová média, a stále vidím prostor zejména v digitální kategorii, která umožňuje vytvářet a distribuovat kvalitní obsah za relativně nízké náklady ve srovnání s tištěným titulem. U tištěného titulu musíte zajistit texty, fotky ve vysokém rozlišení, grafickou úpravu, připravit na tisk, vytisknout, rozvést a pak ještě svést remitendu. V digitálním světě je to už úplně jiná písnička o časových a logistických limitech nemluvně.

Významným impulsem pro rychlý rozvoj našeho digitálního byznysu je přítomnost Vítka Koldinského, majitele reklamní agentury Fruit Factory, který přináší do celého byznysu úplně jiný pohled. Vítek má dlouholeté zkušenosti z online byznysu ve společnosti Centrum.cz a různých online startupů. Je to nadstandardně pracovitý člověk s neuvěřitelným entuziasmem a chutí do práce. Našim společným cílem je realizovat dlouhodobou myšlenku moderního digitálního vydavatelství.

Jak jste na tom s případnou expanzí? Hodláte v budoucnu přinést ještě další tituly?

Vít Koldinský: Portfolio rozšiřujeme postupně. Je důležité být při zemi a nerozkročit se nad rámec našich možností. Za první měsíce dosahujeme celkovou návštěvnost našich webů dle Google Analytics přes 700 tis. unikátních návštěvníků měsíčně. Pomalu přecházíme na NetMonitor, kde budou čísla z podstaty měření o něco nižší, ale stejně to považujeme pro nás za velký úspěch.

Karel Vágner: Už v prvních měsících po startu nás oslovily dva subjekty, jeden finanční, který podporuje i jiné online startupy, a jedno větší vydavatelství s nabídkou spolupráce a částečné akvizice. Ani se nedivím, pro velké domy je to výhodná věc, vstoupit bez starosti do běžící společnosti, která má porodní bolesti za sebou. Navíc naše portfolio reflektuje komerčně nejzajímavější kategorie, s nimiž se dobře hledají synergie u velkých hráčů. Bereme to jako značný kompliment.

Znamená to, že se v dohledné době začleníte do některé větší skupiny?

Karel Vágner: V tuto chvíli to není aktuální. Nicméně je zajímavé sledovat, jak si velcí hráči dělí trh a každý půl milion uživatelů, který mohou získat na svoji stranu, se počítá. Prozatím se ale nechceme začlenit do portfolia většího vydavatele, ještě na to není vhodná doba. Máme před sebou ještě hodně práce, jsme na začátku, a to je ten největší rock&roll. Chceme jít zatím vlastní cestou, která nás baví, hledáme nové způsoby, jak dělat média zdravě, efektivně a hlavně zábavně.

Jak chcete projekt financovat?

Vít Koldinský: Jsme ve fázi jedna, zatím se snažíme dělat dobré produkty, které generují zajímavou návštěvnost a získávají oblíbenost mezi čtenáři. Průběžně pracujeme na obchodování našeho trafficu, jak formou klasických kampaní, tak formou vstupu do e-commerce kategorie, a rovněž prací na různých typech affiliate programů.

Karel Vágner: Individuálně pracujeme na speciálních projektech s jednotlivými zadavateli v každé kategorii, kterou pokrýváme. Z návštěvnosti budeme schopni získat zajímavá data, která mohou využít inzerenti. Myslím, že právě data a personalizovaný marketing jsou jedním z cílů, kam směřujeme. Máme před sebou ještě dlouhou cestu.

Karel Vágner

Na mediálním trhu se pohybuje přes 20 let. Vlastní a řídí konzultační společnost Scandal Media se zaměřením na netradiční formy komunikace a mediální poradenství, spoluvlastní vydavatelství Story publishing. Sedm let spolupracoval se skupinou Media Bohemia. V minulosti působil ve společnosti Unilever, zakládal Starcom MediaVest Group, působil i v pozici ředitele titulů Ringier a Vltava-Labe-Press. Řídil uvedení ekonomického deníku E15 na trh.

Vít Koldinský

V marketingové komunikaci a publishingu působí více než 15 let. Spoluvlastní Story publishing a je majitelem a ředitelem reklamní agentury Fruit Factory. Je zakladatelem a společníkem dceřiné společnosti Centrum Holdings provozující druhý největší realitní portál RealitMix.cz, kde devět let působil jako produktový ředitel. V minulosti se podílel na realizaci nových tištěných titulů a jejich vstupu na trh. Pro společnost Mafra navrhl portál Technet.cz.

 Foto: Ben Renč

-mav-