Httpool: Twitter si nejvíc rozumí s televizí

středa, 19. listopadu 2014, 12:12 Internet & Mobil MediaGuru

Twitter nejlépe funguje ve spojení s jinými médii, při sledování TV tweetuje až 60 % uživatelů.

„Twitter je most, ne ostrov. Není médiem, které samo o sobě zaručí výsledky. Nejlépe funguje ve spojení s ostatními mediatypy, z nichž si nejvíce rozumí s televizí,“ řekl na středeční konferenci Primetime for... Internet Jungle Radek Vašíček (na fotografii), country manager společnosti Httpool, jež v České republice od září letošního roku zajišťuje sociální síti Twitter prodej reklamy.

Podle dat této mikroblogovací sociální sítě až 60 % jejích uživatelů tweetuje při sledování televize. Velmi často se tweety přímo týkají samotného televizního obsahu – 95 % online konverzací o televizních pořadech se děje na Twitteru, čehož mohou značky využít ve své marketingové komunikaci tak, jak to například učinila Nokia.   

Twitter sám sebe charakterizuje jako živý, veřejný a konverzační nástroj, který má potenciál v zapojení uživatelů. „Každá událost nese příležitost, jak zapojit do komunikace uživatele,“ popsal Radek Vašíček a zmínil příklad letošního mistrovství světa ve fotbale. S hashtagem #WorldCup bylo letos napsáno 300 milionů tweetů, přičemž jen při zápase Brazílie – Německo v 29. minutě po gólu Samiho Khediry tweetovalo 580 tisíc lidí. Příležitosti se při fotbalovém šampionátu chopily po incidentu Suáreze například značky jako Listerine, Budweiser nebo Snickers.

V České republice se počet uživatelů Twitteru neoficiálně odhaduje na úrovni nepřesahující brněnskou populaci. Podle Radka VašíčkaTwitter v Česku obrovský potenciál: „Češi mají specifický smysl pro humor, a tak je možné Twitter kreativně a vtipně uchopit.“

Značky by si měly vytvořit kalendář událostí, které se budou konat v nejbližší době, neměly by zapomenout například na mistrovství světa v hokeji v příštím roce, které přiláká velkou pozornost. Marketingově však lze využít i padesátileté narozeniny Večerníčka. „Největší výzvou jsou samozřejmě ty události, které se nedají předvídat, ale i na ty by měly být značky připraveny,“ dodal Vašíček. Pro úspěch na Twitteru je nutné, aby byla značka okamžitě identifikovatelná. „Čím větší emocionální dopad a reakce bude tweet mít, tím bude snáze zapamatovatelný,“ uzavřel Radek Vašíček.

-kch-