Stropnický odmítl nabídku BigBoardu

čtvrtek, 08. ledna 2015, 16:02 Outdoor MediaGuru

Návrh BigBoardu na společnou firmu s Prahou náměstek primátorky nepřijímá.

Náměstek pražské primátorky Matěj Stropnický odmítl nabídku reklamní firmy BigBoard založit společnou firmu Praha reklamní (PR). Společnost měla v Praze provozovat billboardy a město mělo mít podíl z jejího zisku. „S podobnými nabídkami chodívali ještě donedávna provozovatelé výherních automatů,“ uvedl Stropnický. Sám bude prý prosazovat naopak zákaz billboardů. V PR by měly podíl a své zástupce ve vedení BigBoard i město.

BigBoard se loni dostal do sporu s městem kvůli novým pražským stavebním předpisům, které zakazují reklamu nad šest metrů čtverečních. Firma tehdy spustila kampaň proti exprimátorovi Tomáši Hudečkovi.

„Svádějí nás. Reklamní lobby chce svým návrhem na spoluvlastnictví sítě velkoformátové reklamy posílit zájem města, i finanční zájem, na zachování co největšího počtu těchto nosičů v provozu,“ uvedl Stropnický.

Podle jeho slov je logika billboardů a automatů podobná. „Ano, přinášejí obci peníze, ale dělají z města periferii a potřebují zásadní regulaci. Byl jsem pro nulovou toleranci hazardu a podporuji i nadále zákaz billboardů. Město si příjmy bude umět zajistit jinak,“ dodal.

Praha a BigBoard by vedly firmu podle představ BigBoardu společně a dělily by se o zisk, Praze by navíc BigBoard platil nadále nájem z pozemků pod billboardy. Praha by měla své zástupce v dozorčí radě i představenstvu. BigBoard by do společného podniku vložil reklamní nosiče, které jsou na městských pozemcích. Podíl by Praha získala bez finančního vkladu a nemusela by do něj vkládat žádný svůj majetek, uvedla společnost BigBoard Praha. Podle firmy by ani nemusela garantovat společnému podniku žádná exkluzivní práva.

„Naším cílem je najít cestu, jak lépe komunikovat s městem, protože i my chápeme problém přesycenosti některých pražských lokalit venkovní reklamou. Absolutní zákaz venkovní reklamy je bohužel jen dalším příkladem neschopnosti úřadů vymáhat platné zákony a kopíruje nekoncepční přístup státu k podnikání za posledních 25 let. Praha nastavila podmínky, které ale pak přestala vymáhat. To, že se následně rozbujel trh s nelegální reklamou a kolem komunikací je záplava billboardů, není způsobeno firmami řádně podnikajícími ve venkovní reklamě,“ řekl Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoard Praha.

BigBoard před říjnovými volbami spustil silnou mediální kampaň, v níž kritizoval Hudečka, který stavební předpisy prosadil a obhajoval. Pokud nebudou předpisy zrušeny, hrozil BigBoard arbitráží. Nové stavební předpisy naopak přivítala odborná veřejnost a developeři.

Pražské stavební předpisy v červenci schválila rada hlavního měst a v účinnosti jsou od loňského 1. října. Ministerstvo pro místní rozvoj se je však nyní chystá kvůli několika chybám zrušit. Město tak chce začít chystat nové znění.

Celé znění dopisu společnosti BigBoard Praha zde:

dopis BigBoard AK 150106