Studie: PR málo investuje do své kreativity

pátek, 30. ledna 2015, 07:25 PR, Výzkum MediaGuru

Podle studie serveru Holmes Report trpí PR nedostatkem kreativity.

Jen 2 % a méně z rozpočtu se v oblasti public relations investuje do rozvoje kreativních řešení. Myslí si to 40 % ze šesti stovek oslovených odborníků na PR z 35 zemí, polovina z nich je navíc toho názoru, že do kreativity se neinvestuje dostatečně. Vyplývá to ze třetího ročníku studie „Kreativita v PR“, zpracované serverem Holmes Report, společností Now Go Create a H+K Strategies.

Studie mimo jiné ukazuje dosti značný rozpor v pohledu klienta a agentury na kreativitu v oboru. Téměř polovina oslovených klientů (49 %) hodnotí úroveň kreativity jako „průměrnou“. Jen 1,5 % ji považuje za inspirativní a 39,1 % za dobrou. Agentury hodnotí úroveň kreativity o něco pozitivněji.

PR_clientVSagency

Více než polovina klientů se navíc domnívá, že agenturám chybí tzv. big ideas, a každý třetí je s kvalitou kreativní práce, kterou dostává od své agentury, nespokojený.

Nicméně některá další zjištění jsou povzbudivější. Během tří let se například zvýšilo počet pozic kreativního ředitele v PR. Zatímco před lety zaměstnávalo kreativního ředitele jen 10 % dotázaných firem či agentur, nyní je to 42 %.

„Nedostatek kreativity může napravit jen investice,“ domnívá se Simon Shaw ze společnosti H+K Strategies a dodává, že PR týmy musí rozvíjet vlastní kreativní kulturu. Potřeba je se více zaměřit na rekrutaci talentů a jejich řízení. Více než polovina respondentů (54 %) se necítí být dostatečně oceněni za svůj kreativní přístup.

Prezentace studie Kreativita v PR

-kch-