LinkedIn spustil vlastní reklamní síť

středa, 25. února 2015, 07:34 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní síť LinkedIn uvedla rozšířenou verzi svojí marketingové platformy.

LinkedIn nově inzerentům nabízí možnost rozšíření kampaně mimo samotnou síť, vylepšené reklamní formáty a nové nástroje cílení. Reklamní platforma sítě LinkedIn má nyní pět hlavních pilířů: LinkedIn Lead Accelerator, Sponsored Updates, LinkedIn Onsite Display, LinkedIn Network Display a Sponsored InMail.

Asi nejzajímavější novinkou je prvně jmenovaný LinkedIn Lead Accelerator umožňující inzerentovi vložit na svůj web pixel, díky němuž přes cookies rozpozná konkrétní uživatele LinkedInu, kteří jeho stránky navštěvují. Tyto uživatele pak můžou značky segmentovat a oslovit retargetingovou kampaní cílenou na konkrétní cílové skupiny. Kampaň přitom může běžet jak na samotné síti LinkedIn, tak i mimo ni v nové reklamní síti LinkedIn Network Display. Ta vznikla ve spolupráci s DSP platformou AppNexus a tvoří ji 2500 byznysově orientovaných stránek různých publisherů.

Další novinkou je widget, jehož prostřednictvím se můžou lidé přihlásit na stránky přes svůj účet na LinkedInu (podobně, jako to umožňuje Facebook), nebo tzv. LinkedIn Onsite Display umožňující inzerentům nakupovat reklamní prostor na desktopové a mobilní verzi sítě LinkedIn. Do nové reklamní platformy se již zaregistrovaly značky jako Lenovo, Samsung nebo Groupon.

Nové reklamní možnosti staví na produktech, jež byly součástí akvizice B2B marketingové platformy Bizo, kterou LinkedIn koupil v loni v srpnu za 175 milionů dolarů. Právě její funkce marketérům umožňují identifikovat návštěvníky landing page, zachytit chování uživatelů na webu a data zkombinovat s databází sítě LinkedIn.

Zástupce sítě LinkdedIn uvedl pro server Business Insider, že firma vidí na globální úrovni v B2B reklamě potenciál v hodnotě 50 miliard dolarů. Sama firma plánuje do roku 2017 vytvořit ze svojí B2B marketingové divize miliardový byznys a stát se pro marketéry „nejefektivnější online platformou pro oslovení odborníků“.

Se svými 347 miliony registrovaných uživatelů představuje LinkedIn pro inzerenty velice zajímavou marketingovou platformu, jejíž potenciál však nebyl dosud plně využit. Členy sítě jsou technicky založení specialisté, z nichž má velká část nadprůměrné příjmy a mnoho z nich ve firmách disponuje rozhodovacími pravomocemi. Díky povinné registraci také společnost disponuje cennými daty o věku, pracovní pozici či kontaktech uživatelů a jejich chování na internetu.

-mkc-