Ledmultimedia plánuje expanzi v digitálním outdooru
Společnost také letos instaluje nové nosiče, možností je i převzetí firmy Screenet.

Společnost Ledmultimedia, která v loňském roce zprovoznila deset nových ploch, plánuje v expanzi pokračovat i v letošním roce. Rozšíření do dalších krajských měst ji vynese na pozici nejsilnějšího hráče v tuzemském digitálním outdooru (DOOH), řekl MediaGuru.cz zakladatel a spolumajitel společnosti David Snášel.
Ledmultimedia se od svého vzniku v roce 2010 zaměřuje na provozování velkoplošných digitálních světelných LED obrazovek, které umísťuje v jednotlivých krajských městech. Svoji činnost zahájila v roce 2010 instalováním první obrazovky v Táboře, následně se přidala další města v jižních Čechách (České Budějovice, Jindřichův Hradec). Významný byl pro firmu rok 2014, ve kterém vstoupila i do dalších regionů České republiky (severní Čechy, severní a střední Morava, západní Čechy). V rozšiřování chce pokračovat i v letošním roce. „Letošním plánem je dokončit obsazení krajských měst,“ popisuje Snášel.
Firma zamýšlí vstoupit i do hlavního města. Zde se dokonce rýsuje možnost převzetí společnosti Screenet, která v Praze disponuje devíti velkoplošnými světelnými obrazovkami, většinou umístěnými v nákupních centrech. „Uvidíme, jak se jednání budou vyvíjet,“ říká směrem k možnosti převzetí Screenetu David Snášel.

Společnost vyrostla na regionálních klientech, dokrýváním dalších lokalit v republice chce ale zvýšit své šance na národním trhu. „Vidíme potenciál jak u národních klientů, tak klientů regionálních,“ říká projektový manažer společnosti Jan Franěk, který od nového roku přišel do společnosti právě z konkurenční firmy Screenet. Velmi rychlý technologický vývoj outdoorových digitálních technologií, na kterých Ledmultimedia staví, může být podle jeho názoru pojítkem k funkční provázanosti DOOH s elektronickým obsahem internetu včetně reklamy. „Internet a DOOH se mohou vhodně doplňovat. Je jen otázkou času, než vyvineme potřebný nástroj k propojení a vstoupíme do velmi slibného prostředí multiscreenu,“ dodává.
Trh digitálních velkoplošných nosičů je vlastnicky dlouhodobě roztříštěn, na trhu operuje větší počet firem. Ledmultimedia ale odhaduje, že situace se začíná měnit a trh se bude muset zkonsolidovat. Firma dosáhla v loňském roce trojnásobně vyššího obratu než v roce předešlém. Zvýšené tržby mají dokládat rostoucí zájem zadavatelů o digitální nosiče i na úkor klasického OOH. Skutečné celkové roční obraty na trhu DOOH se zatím pohybují v řádech několika desítek milionů korun ročně.

-mav-