O Snapchat mají zájem investoři i zadavatelé

pátek, 20. března 2015, 18:47 Internet & Mobil MediaGuru

Reklama na Snapchatu stojí až sto tisíc dolarů za den, firma navíc získala nového investora.

Aplikace Snapchat v lednu spustila službu Discover, která dává velký prostor pro sdílení "příběhů" zavedeným mediálním a produkčním společnostem jako je CNN, ESPN nebo Comedy Central. Zároveň tak vznikl další zajímavý typ inzertního prostoru, obzvláště z pohledu zadavatelů videoreklamy. Přestože jde o novou službu, podle dostupných informací přispěla k dalšímu úspěšnému rozvoji firmy. Napomohla i skutečnost, že ještě před spuštěním Discovery navázala platforma Snapchat spolupráci se značkami jako je McDonald's, Samsung nebo Electrtronic Arts, které platily za sponzorované "příspěvky" (Snapy).

Prvotní odhady ceny nového reklamního prostoru v přepočtu na jeden den se po spuštění Discover postupně vyvíjely. Podle zdrojů serveru Adweek si provozovatelé platformy Snapchat, jež jednoznačně míří na teenagery, měli za jeden den účtovat až 750 tisíc dolarů – což se jevilo jako závratná suma při zohlednění toho, že sponzorované "snapy" relativně rychle samy od sebe mizí ze zorného pole příjemce. Pokud reklamní prostor prodá sama firma, která obsah pro Discover tvoří, bere si z výnosů 70 procent. Pokud tak učiní Snapchat, příjmy se dělí dvěma, uvádí BusinessInsider.

Nároky na tvůrce spotů pro Snapchat se potom nijak výrazně nevymykají produkci pro ostatní reklamní formáty. McDonald's například nabídl upravenou verzi své kampaně Choose Lovin', která na Snapchatu získala podobu patnáctisekundových klipů. Z uvedeného příkladu je patrné jak zaměření na teenagery (nechybí v něm četné popkulturní odkazy od filmů přes videohry až politické strany), tak na první pohled nekomplikovaný až minimalistický styl.

S postupným rozšiřováním služby se ale liší i zaručené informace o částkách, které značky za reklamu platí. Snapchat totiž umožňuje, aby si tvůrci obsahu mohli domlouvat své inzertní zakázky samy. Kurt Wagner na webu Recode na základě svých vlastních zdrojů tvrdí, že producenti si tak mohou účtovat od 50 do sta tisíc dolarů za jeden den. Konkrétně ESPN bylo schopno prodávat reklamy napříč Snapchatem a jeho přidruženými weby za sto tisíc dolarů denně," konstatuje Wagner.

CEO americké verze The Daily Mail Jon Steinberg ale dříve pro Digiday sdělil, že dohody se zadavateli se obvykle pohybují okolo padesáti tisíc dolarů za denní inzerci.

Snapchat zaujal i čínského Alibabu

Bez ohledu na rozmezí výše cen reklamního prostoru v rámci Snapchatu, investoři v této aplikaci vidí potenciál. Čínský gigant na trhu s nakupováním přes internet Alibaba investoval do Snapchatu dvě stě milionů dolarů a hodnota firmy tak vzrostla z deseti na 15 miliard dolarů, uvádí The Wall Street Journal.

Není to poprvé, kdy se Snapchatu podařilo přilákat investory. Společnosti YahooKleiner Perkins Caufield & Byers v loňském roce "nafoukly" jeho hodnotu na zmíněných deset miliard dolarů. Mezi další investory patří Benchark, General Catalyst Partners, Institutional Venture Partners a další. Alibaba Group ale představuje doslova jinou ligu. Firmě se podařilo loni zaznamenat rekordní vstup na burzu, když v rámci primárního úpisu svých akcií získala více než 20 miliard dolarů.

-jav-