Hopin vstupuje do Česka, konkuruje Liftagu a Uberu

čtvrtek, 14. května 2015, 11:19 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Slovenská mobilní aplikace pro taxi službu Hopin spustí kampaň v příštím týdnu.

Oficiální vstup na český trh ohlásili ve čtvrtek dopoledne zakladatelé slovenské mobilní aplikace pro objednávání vozidel taxi s názvem Hopin. Na Slovensku jde o úspěšnou službu, která se v loňském roce stala aplikací roku. V Praze zahájila svoji činnost 1. května 2015.

Na českém trhu mají zakladatelé aplikace ambiciózní plány. Jen v Praze by do konce letošního roku chtěli mít k dispozici 500-600 vozidel a do jednoho roku od vstupu chtějí 100 tisíc objednávek měsíčně. „Víme, že plán je troufalý, ale věříme, že svého cíle dosáhneme,“ řekl novinářům spoluzakladatel aplikace Martin Winkler. Tvůrci aplikace si uvědomují, že situace na českém trhu je obtížnější než v Bratislavě. „V Bratislavě přímou konkurenci nemáme, v Praze je situace jiná,“ uvedl druhý ze spoluzakladatelů Martin Baran v narážce na existující podobné služby Liftago nebo Uber.

Plány společnosti počítají i s dalšími českými městy. „Na českém trhu začínáme službu provozovat s 200 smluvními řidiči. Cílem je pokrýt i další významná města, Brno a Ostravu,“ upřesnil Winkler. Dosavadní investici do chodu aplikace v Bratislavě (náklady na vývoj a na reklamu) odhadli na cca 250 tis. euro, v Praze jsou náklady zatím nižší.

Základním pravidlem nové služby má být objednávání „na tři kliky“. Aplikace obsahuje interaktivní mapu, která zobrazuje polohu zákazníka. Tuto polohu vidí i objednaný taxikář. Cena za kilometr se má pohybovat v rozmezí do 20 Kč. Taxi je možné objednávat přes aplikaci bez předchozí registrace. Zástupci služby říkají, že staví na důsledném algoritmu, prostřednictvím kterého se k zákazníkovi dostane vždy nejblíže umístěný vůz. Pomocí aplikace je možné komunikovat s řidičem v průběhu cesty – telefonicky, nebo přes SMS. S výhodnou cenovou nabídkou chce firma oslovit i řidiče – poplatky mají být fixní a představovat 15 Kč za jednu jízdu.

Služba vznikla na Slovensku v roce 2012. Reálně funguje rok a čtvrt. Za tu dobu si ji instalovalo přes 100 tisíc uživatelů, denně zprostředkuje v Bratislavě více než dva tisíce objednávek. Kampaň v Česku spustí v příštím týdnu, zaměří se jak na řidiče, tak na uživatele. Vedena bude především přes internetová média a rádia. Oslovovat chce přímo i uživatele, kteří službu využívají na Slovensku.

-mav-