Twitter se snaží zatraktivnit sponzorovaná videa

čtvrtek, 04. června 2015, 08:16 Internet & Mobil MediaGuru

Zadavatelům se zjednoduší správa služby Amplify, která kombinuje sledování TV a tweetování.

Službu Amplify spustil Twitter před dvěma roky a sliboval si od ní další vybroušení své vlastnosti, kterou specialista sociálních médií agentury Dentsu Aegis Network Travis Freeeman popisuje jako vlastnost zprostředkovat dění doslova reálném čase, uvedl pro server AdAge.

Jde-li o události související například se sledováním přímého přenosu, ať už sportovního či třeba udílení hudebních cen, Amplify chce nabízet více než jen možnost si o viděném momentu virtuálně povídat. Uživatelé by měli dostat možnost jej doslova znovuprožít – a tedy jej především opět zhlédnout. Twitter chce nyní celý proces přeměny televizního okamžiku na promovaný tweet urychlit a zjednodušit.

Smyslem Amplify totiž vždy bylo využití "efektu druhé obrazovky", kdy ovšem nejde o nic menšího, než podpořit šíření právě vzniklých interakcí. Dal někdo fantastický gól? Pokud už bude fanoušek tweetovat svoji radost, třeba by si chtěl daný moment přehrávat znovu a znovu. A právě tyto kratičké "televizní momenty" začal před dvěma lety Twitter využívat ve formě videí jako promované tweety. Hlavně k nim ale také začal prodávat reklamu, jež se zobrazí před spuštěním samotného videa.

To však vyžadovalo součinnost tří stran: zadavatelů reklamy, držitelů vysílacích práv a samotného Twitteru. "Aktivace kampaně přes službu Amplify byla někdy dost zdlouhavá a k naštvání. Natolik, že některé klienty odradila a ztratili o službu zájem," přiznává Freeman. Nyní lze celý proces urychlit. V souladu s označením upgradu jako Auto Amplify si zadavatelé mohou sami vybírat z nabídky videí, nasadit před něj reklamu, a ještě si sami nastavit promování daných tweetů – včetně plateb. Pořád ale platí, že značka musí mít uzavřenou smlouvu s konkrétním poskytovatelem obsahu. Mluvčí Twitteru pro server Marketing Land potvrdil, že hlavním přínosem Auto Amplify je právě rychlost nasazení kampaně a její lehčí správa. V prostředí virálně šířeného obsahu hraje svou roli i sebemenší zdržení. Snadnější zadávání speciální videoreklamy také přirozeně souvisí s novým důrazem, který klade Twitter na tento reklamní formát. Právě na něj chce v následujících letech přitáhnout co největší pozornost a díky spolupráci s Googlem nabídnout mj. i další nástroje pro vyhodnocování kampaní, jak jsme již uvedli.

Loni bylo pozdě?

Služba Amplify během uplynulých dvou let ale expandovala i přes v úvodu zmíněné obtíže. Její záběr se přesunul i mimo oblast sportu také na popkulturní akce. Samsung například s jejím využitím nedávno "sponzoroval" šíření proslovů zpěvaček a zpěváků v rámci udílení cen Billboard Music Award. Uživatelé Twitteru si ale zajímavé momenty z ceremoniálu mohli přehrát až po zhlédnutí několikasekundové upoutávky na novou verzi mobilního telefonu Samsung Galaxy (korejská společnost byla dokonce jedním z partnerů celé hudební akce). S ohledem na množství audiovizuálního materiálu, které publikoval oficiální twitterový účet Billboard Music Award, by se dokonce mohlo zdát, že vzniká nová forma přímého přenosu. Tweet střídal tweet, nechyběly fotografie ani videa. To vše doplnila aktivita uživatelů. Záplava tweetů ani neaspirovala na vytvoření zdání dialogu, samotné tempo a množství příspěvků ale člověku dá jasně najevo, jak velké komunity (respektive masy) lidí je součástí. I tato změna perspektivy z obýváku na celou planetu může utvářet zážitek. Služba Amplify již navíc stihla překročit nejenom hranice sportovních přenosů, ale také Spojených států. Během dvou let získala  více než devadesát mediálních partnerů mimo hranice USA (tedy více než polovinu), píše magazín Forbes   

-jav-