Twitter testuje "výkladní skříň" pro zboží

pondělí, 29. června 2015, 15:37 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť Twitter začala experimentovat s novými způsoby prodeje zboží i agregace zpráv.

Řečenou s mírnou nadsázkou, Twitter začne suplovat funkci výkladních skříní i samotných obchodů. Umožní zboží lépe "vystavovat", uživatelé získají nové možnosti, jak si jej prohlížet, ale i způsoby, jak nakupovat přímo přes Twitter.

Momentálně sociální médium testuje první z budoucí vlny novinek, které z něj mají udělat přitažlivější obchodní platformu. Služba "produktových stránek", která momentálně funguje v testovacím režimu pro několik vybraných účtů, přesto již nasbírala 41 partnerů mezi značkami jako je Apple či Disney. Jak pojmenování naznačuje, centrem pozornosti se stane zboží. Některé příspěvky lze díky nové funkci rozkliknout a dostat se do zvláštní sekce Twitteru, co začne zobrazovat kromě dalších informací typu slev a obrázků všechny tweety, které s daným zbožím souvisejí (například s novými teniskami Nike).

Produktová stránka tak de facto slouží jako agregát informací o zboží, včetně uživatelských postřehů, které by mohly člověka lépe nasměrovat ke koupi. Na prodejcích už je, zda zákazníky přesměrují na vlastní stránky, nebo rovnou využijí možnosti nákupu přes Twitter.

product_page

Ten přímé nakupování testoval i loni, když některé promované tweety dovolovaly v nich zmíněnou položku rovnou objednat a zaplatit. Nyní nabídku zboží rozšiřuje – z jediného tweetu na již zmiňovanou zvláštní produktovou sekci.

V této fázi experimentálního provozu si podle serveru Re/code většinou Twitter  žádné poplatky za nákup jeho prostřednictvím neodečítá, ovšem logickým krokem by bylo, pokud by tak po zavedení služby učinil.

Dalším krokem, který má sociální médium více přiblížit nákupní platformě, je spuštění Kolekcí (Collection). Jak název napovídá, plní úlohu výkladních skříní. Neznamená to, že by uživatelé měli automaticky uvažovat o nákupu a o zboží získávat co nejvíce informací a doporučení komunity. Kolekce jsou spíše na prohlížení, značky samy doporučují a vystavují zboží, kterým se chtějí pochlubit.

collection

To však nejsou jediné novinky, které uživatele Twitteru čekají. Zatímco produktové stránky seskupují informace o zboží a rovnou usnadní i jeho nákup, odhalený Project Lightning chce podobnou pozornost věnovat aktuálnímu dění. Nová funkce, jejíž přesné datum spuštění zůstává neznámé, má snadno upozornit na významné zpravodajské události, které vzbudily největší rozruch. Nyní k tomu uživatelé potřebují znát příslušná klíčová slova, respektive mít ve sledování ty správné zdroje.

Ikonka s bleskem jim ale hned nabídne přehled toho, čím doslova lidé žijí. Ať už jde o očekávanou událost typu předávání Oscarů nebo náhlou katastrofu, jakou představovalo zemětřesení v Nepálu. Z události chce Twitter udělat zážitek. Má nabídnout co nejvíce audiovizuálního materiálu, relevantní videa pak automaticky spouštět.

"Dlouho nám přišlo, že jakkoliv může Twitter nabízet nejlepší obsah na světě, ve výsledku můžete mít dojem jako ze sledování televize bez televizního programu nebo dokonce bez dálkového ovládání. Těžko se orientujete, hledáte kontext. S tím má Project Lightning pomoci," uvedl Kevin Weil, produktový manažer Twitteru, pro server Buzzfeed.

Komerční využití nové funkce nezmínil, nicméně pro značky může být zajímavý už jen samotný indikátor toho, jaká témata jsou na Twitteru v dané chvíli nejvíce "žádaná". A třeba se naučí daným směrem zaměřit své produktové stránky.

-jav-