Konzumace zpráv na Facebooku a Twitteru roste
Facebook a Twitter slouží stále většímu podílu uživatelů jako zdroj zpráv.

Nadpoloviční většina uživatelů Facebooku a Twitteru využívá tyto sociální sítě ke konzumaci zpráv. Jejich podíl se ve srovnání se situací před dvěma lety výrazně zvýšil, vyplývá z nového výzkumu Pew Research Center, který probíhal na vzorku 2 035 amerických respondentů.
Zatímco v roce 2013 konzumovalo zprávy z Twitteru 52 % a z Facebooku 47 % dotázaných, nyní je to u obou sítí shodně 63 %. I nadále se obě dvě sítě liší v tom, jaký typ informací na nich uživatelé vyhledávají. Aktuální zprávy (tzv. breaking news) sledují lidé na Twitteru téměř dvakrát častěji než na Facebooku (59 % vs. 31 %).
Rozdíly mezi sociálními sítěmi panují také v tematickém zaměření konzumovaných zpráv. Na Twitteru více sledují zprávy z oblasti národní i zahraniční politiky, byznysu a sportu, na Facebooku převažují mírně zprávy z krimi, zdraví a z místní komunity.
Zvýšená konzumace zpráv na jmenovaných sociálních sítích jde navíc napříč populací. K výraznému nárůstu došlo na Twitteru jak ve věkové skupině pod 35 (z 55 % na 67 %), tak nad 35 let (ze 47 % na 59 %). Na Facebooku je zaznamenán téměř stejný nárůst u obou pohlaví, u mužů vzrostl ze 44 % o 17 %, u žen ze 49 % o 16 %.
Na trend zvýšené konzumace zpráv na sociálních sítích odpovídají také novinky, které Twitter i Facebook v poslední době uvádějí či plánují. Na jaře koupil Twitter sociální síť Periscope, umožňující živé streamování prostřednictvím chytrého telefonu. Rovněž připravuje funkci Project Lightning, která kohokoli, ať už je uživatelem Twitteru, či nikoliv, upozorní na významné zpravodajské události, o kterých se nejvíce tweetovalo.
Facebook zase v květnu spustil Instant Articles, platformu pro publikování obsahu přímo uvnitř facebookové mobilní aplikace, jež má uživatelům přinést rychlejší přístup k interaktivním článkům. Na konci června uvedl v postranní liště sekci Trending, který umožňuje uživatelům filtrovat články podle témat, která je zajímají.
-stk-