Skupina Nova v pololetí jedničkou trhu, dvojkou je ČT
Kanálům skupiny Nova se podařilo v prvním pololetí mírně odskočit stanicím České televize.

Televizní skupina Nova potvrdila za období letošního prvního pololetí pozici nejsledovanější tuzemské televizní skupiny. Všech pět jejích kanálů, které jsou dostupné v bezplatném pozemním vysílání, dosáhlo ve skupině 15+ sledovanosti ve výši 32,44 %, což bylo o téměř 0,7 procentního bodu více než ve stejném období roku 2014. Ještě výrazněji upevnila skupina Nova svůj podíl v hlavním vysílacím čase, kde si v širší skupině 15+ polepšila o 1,5 procentního bodu. V cílové skupině 15-54, která je pro Novu rozhodující vzhledem k nákupu reklamního prostoru, si také lépe vedla v prime-time (+1,1 pb.).
Nejlépe se ze stanic skupiny Nova dařilo filmovému kanálu Nova Cinema a také menším kanálům Smíchov a Telka. Hlavní kanál skupiny v prvním pololetí za loňským výsledkem mírně zaostával s výjimkou vývoje ve skupině 15-54 v rámci celého dne.
Protože kanály České televize, které jsou druhé nejsledovanější, v letošním prvním pololetí v meziročním srovnání mírně ztratily, odstup Novy se zvýšil. Z jednotlivých kanálů České televize byl úspěšný kanál ČT2 a nové kanály ČT:D a ČT art. Hlavní kanál ČT1 v celodenním vysílání 15+ mírně zůstal za loňským výsledkem (-0,45 pb.), platí to i pro ČT24 (-0,35 pb.) a také sportovní ČT sport, který loni těžil z bohatého sportovního roku (-0,6 pb.).
Kanály skupiny Prima si v prvním pololetí polepšily v mladší cílové skupině 15-54. Oproti loňskému výsledku svůj podíl v celodenním vysílání zvýšily o 0,4 procentního bodu. Podíl se jim podařilo zvýšit i v hlavním vysílacím čase, a to ještě více než v celodenním vysílání. K tomuto výsledku Primě pomohly hlavně menší kanály Prima Cool, Prima Love a mírně i Prima Zoom. Hlavní kanál Primy zůstal v obou sledovaných diváckých skupinách mírně za výsledky loňského pololetí. V širší cílové skupině 15+ ale dosáhla skupina Prima mírně nižšího podílu než v prvním loňském pololetí (-0,3 pb).
Skupina Barrandov také díky uvedení nových kanálů potvrdila ve skupině 15+ v celodenním vysílání loňský výsledek, naopak v mladší cílové skupině 15-54 mírně klesla (-0,43 pb.). V hlavním vysílacím čase se skupině podařilo výsledek mírně vylepšit, a to i s přispěním hlavního kanálu TV Barrandov. Ve skupině 15-54 byl ale podíl skupiny v hlavním vysílacím čase meziročně nižší.
Své pozice na trhu meziročně dále mírně vylepšily stanice skupiny Óčko i zastupitelství Atmedia.
Podíl TV stanic (%), 1. pololetí 2015, celý den, D15+/D15-54
celý den | 15+ | změna vs. 1H/2014 | 15-54 | změna vs. 1H/2014 |
Nova Group | 32,44 | 0,66 | 37,34 | 1,51 |
ČT celkem | 30,22 | -0,95 | 25,65 | -1,81 |
Prima Group | 20,66 | -0,31 | 20,53 | 0,41 |
Barrandov Group | 4,45 | -0,06 | 3,07 | -0,43 |
Atmedia | 3,37 | 0,31 | 2,63 | -0,01 |
Óčko Group | 0,74 | 0,09 | 1,34 | 0,18 |
ostatní | 8,13 | 0,27 | 9,44 | 0,14 |
Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech
Podíl TV stanic (%), 1. pololetí 2015, prime-time, D15+/D15-54
prime-time | 15+ | změna vs. 1H/2014 | 15-54 | změna vs. 1H/2014 |
Nova Group | 38,42 | 0,59 | 41,78 | 1,14 |
ČT celkem | 28,45 | -1,53 | 25,21 | -2,14 |
Prima Group | 20,12 | -0,18 | 20,77 | 0,5 |
Barrandov Group | 4,31 | 0,26 | 2,72 | -0,39 |
Atmedia | 2,54 | 0,33 | 1,82 | 0,08 |
Óčko Group | 0,35 | 0,06 | 0,61 | 0,1 |
ostatní | 5,82 | 0,49 | 7,09 | 0,7 |
Pozn: Změna uvedena v procentních bodech
Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-