Skupina Nova v pololetí jedničkou trhu, dvojkou je ČT

čtvrtek, 02. července 2015, 08:40 TV MediaGuru

Kanálům skupiny Nova se podařilo v prvním pololetí mírně odskočit stanicím České televize.

Televizní skupina Nova potvrdila za období letošního prvního pololetí pozici nejsledovanější tuzemské televizní skupiny. Všech pět jejích kanálů, které jsou dostupné v bezplatném pozemním vysílání, dosáhlo ve skupině 15+ sledovanosti ve výši 32,44 %, což bylo o téměř 0,7 procentního bodu více než ve stejném období roku 2014. Ještě výrazněji upevnila skupina Nova svůj podíl v hlavním vysílacím čase, kde si v širší skupině 15+ polepšila o 1,5 procentního bodu. V cílové skupině 15-54, která je pro Novu rozhodující vzhledem k nákupu reklamního prostoru, si také lépe vedla v prime-time (+1,1 pb.).

Nejlépe se ze stanic skupiny Nova dařilo filmovému kanálu Nova Cinema a také menším kanálům Smíchov a Telka. Hlavní kanál skupiny v prvním pololetí za loňským výsledkem mírně zaostával s výjimkou vývoje ve skupině 15-54 v rámci celého dne.

Protože kanály České televize, které jsou druhé nejsledovanější, v letošním prvním pololetí v meziročním srovnání mírně ztratily, odstup Novy se zvýšil. Z jednotlivých kanálů České televize byl úspěšný kanál ČT2 a nové kanály ČT:D a ČT art. Hlavní kanál ČT1 v celodenním vysílání 15+ mírně zůstal za loňským výsledkem (-0,45 pb.), platí to i pro ČT24 (-0,35 pb.) a také sportovní ČT sport, který loni těžil z bohatého sportovního roku (-0,6 pb.).

Kanály skupiny Prima si v prvním pololetí polepšily v mladší cílové skupině 15-54. Oproti loňskému výsledku svůj podíl v celodenním vysílání zvýšily o 0,4 procentního bodu. Podíl se jim podařilo zvýšit i v hlavním vysílacím čase, a to ještě více než v celodenním vysílání. K tomuto výsledku Primě pomohly hlavně menší kanály Prima Cool, Prima Love a mírně i Prima Zoom. Hlavní kanál Primy zůstal v obou sledovaných diváckých skupinách mírně za výsledky loňského pololetí. V širší cílové skupině 15+ ale dosáhla skupina Prima mírně nižšího podílu než v prvním loňském pololetí (-0,3 pb).

Skupina Barrandov také díky uvedení nových kanálů potvrdila ve skupině 15+ v celodenním vysílání loňský výsledek, naopak v mladší cílové skupině 15-54 mírně klesla (-0,43 pb.). V hlavním vysílacím čase se skupině podařilo výsledek mírně vylepšit, a to i s přispěním hlavního kanálu TV Barrandov. Ve skupině 15-54 byl ale podíl skupiny v hlavním vysílacím čase meziročně nižší.

Své pozice na trhu meziročně dále mírně vylepšily stanice skupiny Óčko i zastupitelství Atmedia.

Podíl TV stanic (%), 1. pololetí 2015, celý den, D15+/D15-54

celý den 15+ změna vs. 1H/2014 15-54 změna vs. 1H/2014
Nova Group 32,44 0,66 37,34 1,51
ČT celkem 30,22 -0,95 25,65 -1,81
Prima Group 20,66 -0,31 20,53 0,41
Barrandov Group 4,45 -0,06 3,07 -0,43
Atmedia 3,37 0,31 2,63 -0,01
Óčko Group 0,74 0,09 1,34 0,18
ostatní 8,13 0,27 9,44 0,14

Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech

Podíl TV stanic (%), 1. pololetí 2015, prime-time, D15+/D15-54

prime-time 15+ změna vs. 1H/2014 15-54 změna vs. 1H/2014
Nova Group 38,42 0,59 41,78 1,14
ČT celkem 28,45 -1,53 25,21 -2,14
Prima Group 20,12 -0,18 20,77 0,5
Barrandov Group 4,31 0,26 2,72 -0,39
Atmedia 2,54 0,33 1,82 0,08
Óčko Group 0,35 0,06 0,61 0,1
ostatní 5,82 0,49 7,09 0,7

Pozn: Změna uvedena v procentních bodech

Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere

-mav-