Twitter nabízí cílení reklamy na konkrétní události

sobota, 01. srpna 2015, 08:21 Internet & Mobil MediaGuru

Mikroblogovací služba chce lépe zapojit zadavatele do událostí, které hýbou internetem.

Twitter plánuje stát se pevnější součástí populární kultury a ještě lépe reflektovat vlny zájmu spjaté s událostmi typu předávání Oscarů, dne svatého Valentýna či olympijských her. Zadavatelům proto začal nabízet možnost nasadit reklamu s ohledem na konkrétní očekávané dění. Mikroblogovací síť tak marketérům vyjede přehled akcí, na které se plánuje zaměřit. Měla by lépe zacílit na uživatele, které by na základě dosavadních tweetů a interakcí mohla blížící se akce zaujmout nejvíce. Je-li například někdo fanoušek Hvězdných válek, jistě by tomu mohly napovídat jeho tweety.

Twitter chce usnadnit zadavatelům práci nejen s tím, na koho cílit, ale také právě s výběrem klíčových slov, případně s načasováním kampaně. Vhodné příjemce reklamy má vybírat i podle frekvence tweetů nebo podle lidí, jejichž příspěvky sledují. Cílem je ovšem zkusit podívat se na cílovou skupinu uživatelů na základě jejich vztahu k jedné konkrétní události. Twitter se tak snaží celý proces zastřešit a zefektivnit. Ne náhodou má nová funkce ve správě kampaní podobu kalendáře. Ten pokrývá významné globální události stejně jako sportovní dění, svátky či festivaly. Filtrovat lze také výběrem lokace (USA, Británie, Francie, Brazílie, Japonsko).

Podoba kalendáře událostí

Kliknutím zvětšíte
Kliknutím zvětšíte

„Marketérům dosud komplikovala práci skutečnost, že vše museli koordinovat včetně vymýšlení dlouhých seznamů klíčových slov," uvedl pro WSJ produktový manažer Twitteru Ameet Ranadive. Nejde o první snahu Twitteru podchytit pro uživatele a zadavatele události, kterými zrovna (nejen) internet žije. Dříve například oznámil vylepšení své služby Amplify. Má zjednodušit zadávání videoreklamy k jednotlivým mimořádně sledovaným televizním okamžikům typu (slavnostní řeč nebo fantastický gól).

Připravovaný Project Lighting má potom nabízet přehled aktuálně "nejprožívanějších" událostí také samotným uživatelům. Jeho start koncem roku doprovodí "první velká integrovaná marketingová kampaň," jak uvedl finanční ředitel Twitteru Anthony Noto. Podle zdrojů TechCrunch by mohla nová služba nabízet i exkluzivní obsah, jednání s partnery prý probíhají.

Od všech zmíněných kroků si totiž firma kromě zvyšování tržeb z reklamy slibuje také další růst počtu uživatelů. Ten se v uplynulém kvartále zvýšil o osm milionů na celkem 316 milionů uživatelů. V případě Facebooku jejich počet ale dosahuje 1,5 miliardy. Zřejmě i proto vyjádřil Twitter ochotu vydat se více směrem do "mainstreamových" vod. Možnost snadněji prožívat popkulturní události prostřednictvím Twitteru by k tomu mohla dopomoci – a spolu s tím by se tato komunikační platforma měla stát atraktivnější i z hlediska reklamy.

-jav-