Outdoorové firmy začnou prodávat podle výkonu

pátek, 16. října 2015, 09:20 Outdoor MediaGuru

Od ledna se změní prodej reklamy u některých outdoorových firem na českém trhu.

Společnosti BigBoard Praha, euroAWK a Superposter uvádějí od ledna 2016 novou strukturu cen. Poprvé v historii venkovní reklamy v České republice budou ceníkové ceny odstupňovány podle výkonu jednotlivých nosičů. Uvedené společnosti jsou členy Asociace měření venkovní reklamy (AMVR), která je zadavatelem měření venkovních ploch na českém trhu.

Od ledna 2016 tak budou všechny členské společnosti AMVR poskytovat svým klientům vyhodnocení realizovaných reklamních kampaní v OOH včetně mediálních ukazatelů. „Ceny jednotlivých nosičů budou podloženy výkonem každého z nich. Od ledna 2016 budou klienti dostávat objektivní údaje o výkonu svých reklamních kampaní v outdooru. V tom vidím obrovský posun a předpokládám, že ve velice krátké době přijmou zadavatelé reklamy tento projekt jako jednotnou měnu outdooru a budou data o výkonu kampaní standardně po provozovatelích venkovní reklamy požadovat. Venkovní reklama se tak zařadí k ostatním mediatypům, které data o výkonu kampaní poskytují,“ uvedl k projektu měření Tomáš Polišenský, CEO společnosti BigMedia (prodejce reklamy skupiny BigBoard Praha).

Členem AMVR není společnost JCDecaux, hlavní konkurent firmy BigBoard Praha. Nová struktura cen se tak JCDecaux netýká.

Klienti, kteří budou od ledna příštího roku realizovat outdoorové kampaně u členských společností AMVR, získají společně s fotodokumentací také dokumentaci mediálního zásahu těchto kampaní. „Jako první konkrétní krok směrem k reklamnímu trhu jsme zvolili srozumitelnou formu, aby klienti v České republice mohli postupně přivyknout struktuře reportu a novým pojmům,“ sdělil Aleš Pekárek, obchodní manažer euroAWK.

Vyhodnocení kampaně (post-buy report) bude obsahovat standardní mediální parametry za danou měsíční kampaň pro všechny nosiče, na kterých byla kampaň realizována a které jsou zároveň zařazeny do projektu měření. V post-buy reportu se objeví parametry jako GRPs, reach a frekvence. Novým mediálním ukazatelem, který je specifický pro trh venkovní reklamy, je VAC (Visibility Adjusted Contact). Jde o celkový kumulovaný vážený zásah nosiče, který má udávat reálný počet kontaktních příležitostí. Zohledňuje tedy také kvalitativní parametry, jako jsou např. formát, natočení, osvětlení, odstup od komunikace, délka kontaktní příležitosti.

AMVR aktuálně změřila výkon pro 13 606 nosičů venkovní reklamy svých členských společností. Projekt měření sledovanosti venkovní reklamy realizují pro AMVR společnosti MGE Data a Nielsen Admosphere. Členy AMVR jsou společnosti BigBoard Praha, Czech Outdoor, euroAWK, outdoor akzent, Railreklam a Super poster.

-mav-