Facebook: Do Česka míří nové možnosti nákupu videa

středa, 04. listopadu 2015, 15:00 Internet & Mobil MediaGuru

Na český trh by měla brzy dorazit i možnost nakupovat videoreklamu na Facebooku přes TRPs.

„Česká republika se vedle Ruska, Polska a Rumunska řadí mezi nejdůležitější trhy v regionu střední a východní Evropy,“ řekl na středeční konferenci Facebook Discovery regionální ředitel Facebooku Robert Bednarski.

Na českém trhu navštíví Facebook každý měsíc 4,2 milionu lidí, přičemž 71 % jej sleduje na denní bázi. Až 2,1 milionů lidí se k němu každý den připojí přes mobilní zařízení. Mobilní platforma se pro tuto největší sociální síť proto stává čím dál důležitější, s čímž se pojí i nárůst konzumace videoobsahu. „Denně zaznamenáváme u videí na Facebooku čtyři miliardy zhlédnutí, z čehož 75 % je sledováno na mobilu. Mobil se postupně stává hlavní obrazovkou ke konzumaci obsahu,“ popsal Robert Bednarski. Podle výzkumu Cisco má do roku 2019 až 80 % konzumace obsahu tvořit video.

Od února zaznamenal Facebook 25% nárůst aktivních zadavatelů, jejich počet celosvětově dosáhl 2,5 milionů. Od října je v Česku zadavatelům plně přístupný i Instagram, jenž nyní představuje nejrychleji se rozvíjející sociální platformu a který globálně navštíví 400 milionů lidí denně. „V marketingové komunikaci je potřeba si uvědomit, že všichni soupeří o pozornost se vším, mezera mezi vytvořeným obsahem a schopností jej konzumovat se bude navíc i nadále zvětšovat. Proto je nutné, aby byla sdělení pro uživatele nanejvýš relevantní,“ vysvětlil Bednarski.

Značky, které chtějí na těchto sociálních sítích úspěšně komunikovat, by měly klást čím dál větší důraz na kvalitní vizuální storytelling. „Instagram slouží uživatelům především jako vizuální inspirace a reklama by zde měla být opravdu vizuálně kvalitní,“ dodal Robert Bednarski.

Na obou sociálních sítích je nyní možné kombinovat různé reklamní formáty na různých zařízeních a optimalizovat je v průběhu kampaně přes tzv. Reach and Frequency Buying. V průběhu tohoto měsíce by měl být tento nástroj v beta verzi zařazen i do aukčního systému.

Do regionu by měla v dohledné době dorazit i možnost plánování, nákupu a měření videoreklamy na Facebooku dohromady s televizní reklamou přes TRPs. Podle americké studie agentury Nielsen reklamy, které lidi zaznamenali v televizi i na Facebooku, dosáhly v průměru o 19 % vyššího zásahu než u reklamy zhlédnuté jen v televizi.

Kreativní a relevantní přístup otvírá na Facebooku cestu k lepším cenám, řekl publiku Peter Podolinský, Facebook client partner. „Pokud vaše sdělení nebude relevantní, lidé vaši reklamu neuvidí a zhoršíte pozici v aukci,“ uvedl. Nárůst mobilního videa lze v komerční komunikaci na Facebooku využít k velmi přesnému cílení, a to i za použití jednoho videa, zmínil dále. Doprovodné texty mohou mířit na velmi úzké skupiny uživatelů – náklady zadavatelů se tak nezvyšují, přesto vytvářejí odlišnou komunikaci. „Videa by měla fungovat i bez zvuku, pokud je to nutné, využijte titulků. Videa natáčejte horizontálně, využijte denního světla,“ poradil publiku několik tipů. Pro komunikaci na vizuální sociální síť Instagram je pak velmi důležité být vizuálně konzistentní a vizuálně jedineční. „Důležitá je dobrá kompozice, zaměření se na detail,“ dodal.

-stk-, -mav-