Kanály České televize se v říjnu přiblížily skupině Nova

pondělí, 02. listopadu 2015, 07:00 TV MediaGuru

V širší divácké skupině 15+ ale uhájily kanály Novy prvenství před stanicemi České televize.

Stanice televizní skupiny Nova zůstaly i v letošním říjnu v širší divácké skupině 15+ v celodenním vysílání divácky nejsilnější televizní skupinou (30,11 %), přestože jejich odstup od stanic České televize se snížil na necelý půlprocentní bod (29,63 %). Právě stanice ČT si v letošním říjnu ve srovnání s loňským stejným měsícem polepšily v podílu na sledovanosti nejvíce ze všech skupin, když si připsaly více než tři procentní body. Dařilo se také stanicím skupiny Barrandov (+2,4 pb.).

Z jednotlivých stanic táhl růst kanálů ČT především první okruh ČT1, který v říjnu meziročně posílil o víc než 2 procentní body (D15+, celý den). O více než jeden procentní bod pak posílila TV Barrandov. Hlavní kanál skupiny Nova poklesl meziročně o víc než tři procentní body (D15+), v klíčové skupině 15-54, na kterou Nova prodává reklamu, o necelé dva procentní body.

I přes meziroční snížení udržely kanály skupiny Nova v hlavním vysílacím čase 15-54 podíl nad úrovní 40 %. I v říjnu se v této mladší cílové skupině dařilo kanálům skupiny Prima, které v hlavním vysílacím čase zvýšily meziročně podíl o 0,9 procentního bodu.

Podíl TV skupin (%), říjen 2015, změna vs. X/2014, D15+/D15-54

AD 15+ změna vs. X/2014 PT 15+ změna vs. X/2014 AD 15-54 změna vs. X/2014 PT 15-54 změna vs. X/2014
Nova Group 30,11 -4,48 35,62 -4,68 36,11 -2,72 40,47 -3,03
ČT celkem 29,63 3,03 29,47 3,96 23,45 1,09 23,18 0,96
Prima Group 21,26 -1,18 21,23 -0,41 21,92 -0,47 23,36 0,92
Barrandov Group 6,66 2,39 4,85 0,77 4,61 1,78 2,88 0,43
Atmedia 3,35 0,19 2,51 0,22 2,84 0,26 2,08 0,37
Stanice O 0,73 0,03 0,31 -0,04 1,34 0,07 0,55 -0,06
ostatní 8,25 0,01 6,01 0,19 9,73 -0,01 7,47 0,41

AD = celý den, PT = prime time, změna uvedena v procentních bodech

Podíl TV stanic (%), říjen 2015, změna vs. X/2014, celý den, D15+/D15-54

celý den 15+ změna vs. X/2014 15-54 změna vs. X/2014
Nova 21,65 -3,29 25,24 -1,74
ČT1 15,88 2,29 11,36 0,5
Prima 13,99 -0,76 11,66 -0,49
Barrandov TV 5,64 1,37 3,72 0,89
ČT2 4,45 -0,16 3,56 -0,19
ČT24 4,18 -0,05 2,17 -0,12
Nova Cinema 4,11 -0,68 5,76 -0,39
Prima Cool 3,32 0,22 5,66 0,8
ČT sport 3,24 0,87 3,41 0,87
Prima love 2,31 -0,16 2,74 -0,32
Prima Zoom 1,64 -0,48 1,86 -0,46
Telka 1,62 0 1,12 -0,11
ČT:D 1,55 0,04 2,62 0,01
Fanda 1,4 -0,21 1,8 -0,09
Smíchov 1,33 -0,3 2,19 -0,38
Kino Barrandov 0,69 0,69 0,56 0,56
Óčko 0,51 0,05 0,95 0,1
ČT art 0,34 0,05 0,33 0
Barrandov Plus 0,28 0,28 0,31 0,31
Óčko Gold 0,23 -0,01 0,39 -0,03
Barrandov Muzika 0,06 0,06 0,02 0,02

Změna uvedena v procentních bodech

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere

-mav-