Markíza chystá další show, Penta hlásí novinky

neděle, 22. listopadu 2015, 09:40 Slovensko MediaGuru

Změny ve vedení online projektů a přesun titulu v rámci vydavatelství oznámila Penta na Slovensku.

Markíza přinese novou show, News and Media Holding z portfolia Penty prodala čtrnáctideník Profit a slovenská Evropa 2 bojuje proti kvótám. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.

Penta mění řízení online projektů

Do společnosti News and Media Holding, kterou si pro své mediální aktivity založila na Slovensku skupina Penta, nastoupil Martin Janáček, který povede online obsah deníku Plus jeden den a týdeníku Plus 7 dní. Vydavatel o tom informoval v tiskové zprávě, uvádějí Stratégie. Předtím působil na bulvárním webu topky.sk. Ještě větší změna se podle informací MediaGuru.cz odehraje na čele Centrum Holdings, kde končí dosavadní šéf Marián Pavel.

pluska

Markíza chystá další kuchařskou show

Televize Markíza chystá novou kuchařskou show Mistr pekař, která by se podle Mediálne.sk „mohla objevit už zanedlouho“. K dispozici už má být pilotní díl.

Za projektem stojí společnost good tv Rada Štefanova, která vyrábí také momentálně nejsledovanější pořad veřejnoprávní RTVS Miluji Slovensko.

„Mistr Pekař by měl přinést souboj pekařských a cukrářských nadšenců, které bude štáb navštěvovat doma, ale společně se střetnou také v televizním studiu při přípravě stejného receptu,“ uvádí anotace.

Již oficiálně potvrzenou novinkou Markízy je MasterChef. Přestože v roce 2012 vyráběla a vysílala tuto kuchařskou show jako společný projekt s Novou, teď chystá čistě slovenskou verzi. Jak jsme již informovali, premiéru bude mít v roce 2016.

Ilustrace k pořadu MasterChef, foto: TV Markíza.
Ilustrace k pořadu MasterChef, foto: TV Markíza.

Semifinále Talentu úspěšnější na TV Joj

Semifinálové klání soutěže Česko Slovensko má talent (TV Joj) sledovalo ve středu 18. listopadu v průměru 553 tis. diváků v divácké skupině 12+. V komerční cílové skupině 12-54 byla show jedničkou večera s průměrným podílem na sledovanosti 36 %. Semifinále na Slovensku tak dosáhlo lepších výsledků než v Česku, kde jej ve čtvrtek večer nabídla TV Prima. Pořad zde v průměru zhlédlo více než 400 tis. diváků starších 15 let při podílu na sledovanosti 11 % (15+) a 14 % (15-54).

Semifinalisté v Česko Slovensko má talent
Semifinalisté v Česko Slovensko má talent

Europa 2 žádá výjimku na hudební kvóty

Slovenská Europa 2 požádá licenční radu o výjimku z povinných kvót na slovenskou hudbu, které začnou platit od ledna. „Mladé slovenské produkce není tolik, abychom smysluplně naplnili požadované kvóty,“ uvedl pro Mediálně.sk předseda představenstva Europa 2 a šéf Lagardère Active ČR Miroslav Hrnko. „Způsobilo by nám to škody, přímo to narušuje formát Europy 2,“ dodal.

Od roku 2016 budou muset komerční stanice nabízet minimálně 20% podíl slovenské hudby, v případě veřejnoprávního rozhlasu ještě víc. Nápad ministerstva kultury se setkal s odporem komerčních vysílatelů, provozovatel slovenské Europy 2 Lagardère ho kritizoval už před schválením změny v parlamentu. Více o kvótách.

Europa 2

Služba freeSAT zařadila do nabídky kanál Galaxy

Satelitní televizní služba freeSAT zavedla na Slovensku do své nabídky kanál Galaxy. Nabízí tituly jako Pekelná kuchyně Gordona Ramsaye, Aerolinky, Foylova válka, Ztraceni, kanadské Případy detektiva Murdocha. Kanál je k dispozici v maďarštině. Stanici Galaxy provozuje Digital Media and Communications, do jejíhož portfolia patří i kanály Story 4 a Story 5, vysílá od února 2015. V hlavním vysílacím čase přináší evropskou tvorbu a v průběhu dne se zaměřuje na klasické seriály, dokumentární pořady a reality show.

Profit mění vydavatele

Profit, sesterský časopis ekonomického týdeníku Trend, mění vydavatele a přechází pod Petit Press. Informaci přinesl web Mediálne.sk, který patří do skupiny News and Media Holding (NMH) stejně jako doposud Profit. Penta má v Petit Pressu, která vydává deník Sme, menšinový podíl. Profitem chce vydavatel posílit svůj web Sme.sk a především placenou sekci s náročnějšími články Sme.

Profit, který teď vychází jako čtrnáctideník, možná změní periodicitu na měsíčník, nestane se to však příští rok. Ten si nový vydavatel vyhradil na otestování titulu. Rovněž změní tiskárnu a Profit přesune do vlastní.

Zatímco Trend se soustředí na ekonomický obsah pro byznysovou cílovou skupinu, Profit přináší v porovnání s ním lehčí typ čtení. V oficiálním auditu ABC SR nefiguruje, přibližně před rokem deklaroval tištěný náklad 14 tisíc výtisků. Časopis prošel minulý rok redesignem. Tématu zpravodajských titulů na Slovensku se MediaGuru.cz obšírně věnuje tady.

Profit

-ik-, -mav-