Při výběru PR agentury jsou nejdůležitější nápady

pondělí, 09. listopadu 2015, 10:00 PR, Výzkum MediaGuru

Svou roli při výběru PR agentury hrají osobní sympatie větší roli než cena.

Klíčový faktorem pro výběr PR agentury jsou v 96 % nápady, až za nimi jsou reference a předchozí úspěchy agenturu. Svou roli hrají i osobní sympatie, kterým zadavatelé přikládají více důležitosti než ceně. Vyplývá to z aktuálního výzkumu Role PR v českých firmách v roce 2016, který uskutečnila na vzorku 103 respondentů z řad manažerů zodpovědných za komunikaci českých firem agentura PRAM Consulting.

Zdroj: Role PR českých firem v roce 2016, PRAM Consulting
Zdroj: Role PR českých firem v roce 2016, PRAM Consulting

Pro rok 2016 většina dotázaných firem neplánuje navýšení rozpočtu na PR aktivity. Až 67 % z nich přitom mají letos rozpočet stejný jako v loňském roce. Jen 28 % firem svůj PR rozpočet zvýší o více než 10 %.

Zdroj: Role PR českých firem v roce 2016, PRAM Consulting
Zdroj: Role PR českých firem v roce 2016, PRAM Consulting

I když je pro některé firmy PR stále jen doplňkem komunikačních aktivit, stále více firem v něm spatřuje nezbytnou podporu reputace značky a obchodního růstu. V roce 2016 se bude více než polovina dotázaných (57 %) soustředit na posílení reputace jejich značky. Dalšími prioritami pro příští rok je rozvoj digitální komunikace a sociálních sítí. Až 43 % firem se zaměří na tvorbu obsahu.

Zdroj: Role PR českých firem v roce 2016, PRAM Consulting
Zdroj: Role PR českých firem v roce 2016, PRAM Consulting

Celkem 78 % respondentů vidí důležitou roli PR i v podpoře prodeje. Pro zajištění návratu investic do PR je tak nezbytná integrace všech komunikačních aktivit.

O celý report z průzkumu si můžete požádat zde.

-stk-