Časopis Bravo na českém trhu po 24 letech skončí

pondělí, 14. prosince 2015, 11:38 Tisk MediaGuru

Z tištěného segmentu časopisů pro mládež odchází legendární značka Bravo.

Vydavatelství Bauer Media už nebude vydávat v příštím roce českou verzi tištěného časopisu pro teenagery Bravo. Jeho ukončení na českém trhu potvrdilo MediaGuru.cz vedení vydavatelství. „Od příštího roku Bravo vydávat nebudeme," uvedla na náš dotaz generální ředitelka Bauer Media Alena Černá. Důvody jsou ekonomické.

Bravo vychází v Česku od roku 1991, patří vůbec k jedním z prvních titulů, které na český trh vstoupily v licenci zahraničního vydavatele – německého Bauer Media. Magazíny pro mládež ale v posledních letech citelně zaznamenávají dopady proměn mediálního chování mladé generace. Prodaný náklad časopisu Bravo poklesl od roku 2010 z tehdejších 62 tisíc na 16 tis. kusů v pololetí roku 2015.

Prodaný náklad čtrnáctideníku Bravo, 2010-2015

[chart type="line" footer="2010 2011 2012 2013 2014 1H/2015

Bravo 62 129 51 347 40 986 30 344 21 264 15 623

"][/chart]

Zdroj: ABC ČR

Také čtenost magazínu v posledních letech klesala, přestože ne tak výrazně. Podle dat výzkumu Media projekt za 2. a 3. čtvrtletí 2015 je Bravo druhým nejčtenějším titulem pro děti a mládež s průměrnou čteností 100 tis. osob na vydání.

Čtenost časopisů pro děti a mládež, 2.+3. kvartál 2015

čtenost na vydání (počet osob)
ABC 140 000
Bravo 100 000
Top dívky 66 000
Popcorn 61 000

Zdroj: Media projekt, 2. a 3. čtvrtletí 2015, Unie vydavatelů, Median, Stem/Mark

Bauer Media v segmentu titulů pro děti a mládež nadále v příštím roce počítá s časopisy Omalovánky moudré sovy, Lissy a Luštění pro děti. Už dříve vydavatelství stáhlo z trhu časopisy pro dívky Bravo Girl (2013) a Dívka (2010).

-mav-