Google propaguje aplikace vyzkoušením bez instalace

pátek, 11. prosince 2015, 14:47 Internet & Mobil MediaGuru

Jak propagovat aplikace? Google je spouští na svých serverech, nenutí tak k jejich instalaci.

Google zjistil, že uživatelé chytrých telefonů nechtějí ztrácet čas s instalací aplikací. A i když tento úkon provedou, automaticky to neznamená, že je také budou využívat. Firma uvádí, že dokonce každou čtvrtou nainstalovanou aplikaci ani nespustí. Znamená to tedy, že existuje značná procesní mezera mezi motivací uživatele si ji vyhledat či nainstalovat a následně reálně používat. Podle zjištění Googlu je přístup uživatelů k aplikacím povětšinou pragmatický, 38 procent z 8 500 dotazovaných nemá problém s jejich instalací jen za konkrétním účelem jako je dokončení objednávky.

Necelá třetina dotazovaných by se k používání aplikace vrátila, pokud by viděla jasné lákadlo a přínos v podobě slevy či akčních nabídek. Podobnému racionálně-konzumnímu přístupu nyní ale vychází Google ještě mnohem více vstříc, když pomocí streamování mobilních aplikací nabízí nové důvody, jak si program vyzkoušet či využít ke konkrétnímu úkonu, aniž by byla nutná jeho instalace.  „Místo abyste jen někomu o své aplikaci pověděli, můžete mu rovnou jejím prostřednictvím nabídnout unikátní zážitek," shrnuje na firemním blogu Googlu jeho produktová manažerka Sissie Hsiao.

Nejpřímočařejším způsobem využití nových funkcí jsou hry. Ještě před jejich stažením získá uživatel možnost si je až minutu zahrát. Po vypršení stanoveného limitu pak následuje otázka, zda má o stažení a instalaci zájem. Google tuto funkci pojmenoval jako Trial Run Ads a ve své podstatě nejde o nic jiného než o demoverze, které hráče počítačových her provázejí prakticky od začátku rozmachu celého průmyslu elektronické zábavy.

Nové možnosti interakce bez instalace se ale netýkají jen her. Zadavatelé dostanou příležitost propagaci svých aplikací postavit i na možnostech značkovacího jazyka HTML5, který výrazně usnadňuje zapojení multimediálních prvků. Na potenciální zákazníky tak čekají reklamní výzvy typu „odemkněte si svou slevu" jako v případě nákupní aplikace Zalora.

Svým způsobem jde také o demoverzi, neboť cílem propagace aplikace je, aby si ji nakonec zákazník nainstaloval. S odkazem na průzkum Googlu v úvodu článku jde o rozumnou strategii, jak neotřelým způsobem nabízet případný hmotný bonus. Ten je totiž často tím hlavním důvodem, který by uživatele „donutil" aplikaci používat častěji. V současnosti jsou nicméně funkce Trial Run Ads a interaktivních reklam dostupné jen omezenému množství zadavatelů.

Google se popsanými funkcemi snaží nacházet nové způsoby využití streamování aplikací, které nedávno ohlásil. Do výsledků fulltextového vyhledávání totiž chce ve větší míře zahrnovat i data z aplikací, k nimž ale nemusí mít uživatel přístup, pokud si program předtím nenainstaloval. Vyhledává-li turista například hotel, je možné, že nejvýstižnější informaci o něm poskytne například aplikace HotelTonight. Uživatel se pak díky streamování dostane k nabídce ubytování stejně pohodlně, jako kdyby měl danou aplikaci ve svém mobilu. Neměl by mít ani problém si pokoj rovnou zarezervovat.

-jav-