Web Forbes.cz roste, shání nové lidi

čtvrtek, 11. února 2016, 09:00 Internet & Mobil MediaGuru

Online server byznysového měsíčníku chce nabrat až pět nových zaměstnanců.

Web měsíčníku Forbes navštívilo letos v lednu o 40 % víc čtenářů než před rokem a letos plánuje rozšířit své aktivity. Vydavatel, společnost Media Rey SE, proto hledá nové lidi, kteří by stávající tým posílili. V tuto chvíli poptává na trhu až pět zaměstnanců pro pozice programátor-kóder, kreativní produkční, grafik, redaktor-editor a datový analytik pro marketing a sales.

„Výsledky Forbes.cz předčily očekávání. Nečekali jsme, že budeme mít tak vysokou návštěvnost a hlavně, že si web na sebe už v prvním roce od spuštění vydělá,“ říká Štěpán Horn, který má ve Forbesu na starosti digitální rozvoj. Meziroční nárůst návštěvnosti dosáhl zmiňovaných 40 % v počtu unikátních uživatelů a 50 % v počtu zhlédnutých stránek. Forbes.cz není zapojen do výzkumu NetMonitor, čísla o návštěvnosti z Google Analytics tak uvádíme pouze orientačně, protože tyto metriky nejsou srovnatelné (leden 2016: uživatelé 270 tis., page views 1,5 mil. měsíčně, zdroj: GA). Inzertní tržby Forbes.cz loni podle vydavatele překročily 8 milionů korun.

Nejúspěšnějšími projekty Forbes.cz jsou onlinové speciály, jejichž počet chce redakce letos zdvojnásobit. Jde např. o projekty Chytrá kancelář, žebříčky 77 nejlivnějších Čechů na sociálních sítích, 50 nejbohatších Čechů či Jak správně vybrat a nosit oblek.

Jednou z posledních aktivit webu je spuštění ranního newsletteru Forbes Espresso, se kterým redakce přišla na podzim loňského roku. Odběratelům ho posílá třikrát týdně. Jde o tipy na články z českých a světových médií, které Forbes považuje za důležité nebo zajímavé. S důrazem na byznys, ale nejen o něm. Také v případě Forbes Espresso se plánují novinky, zatím ale nejsou veřejné.

Redakce Forbesu aktuálně čítá 15 lidí, k tomu dalších pět pracuje v obchodním oddělení. Redaktoři nejsou při přípravě tištěné a onlinové verze odděleni, naopak se jejich činnost prolíná.

Forbes.cz zahájil na podzim roku 2014, od počátku deklaroval, že nechce být zpravodajským webem. Financován je z prodeje reklamy. Nechce se ale zapojit do války o imprese, od počátku se snaží nabízet klientům prémiové cílové skupiny a efektivní reklamní prostor. „Osvědčilo se nám to, že máme na webu jednu exkluzivní reklamní pozici, takže čtenáři nejsou zahlceni a zároveň jako jediné médium v této zemi nabízíme klientům nativní spojení reklamy s kvalitním obsahem ve speciálech,“ říká za Forbes.cz Barbora Kročková.

Pro zájemce o práci ve Forbesu zřídila redakce profil na Cocuma.cz, kde představuje svoji práci pomocí videí. V případě zájmu lze využít e-mailové adresy team@forbes.cz.

-mav-