Exkluzivní TV obsah může konkurovat Netflixu

středa, 30. března 2016, 15:52 TV MediaGuru

Programový ředitel České televize Milan Fridrich vystoupil na středeční konferenci TV Con.

Především originální, původní a exkluzivní obsah může tradičním televizním provozovatelům pomoci konkurovat nástupu videoslužeb typu Netflix, řekl na konferenci TV Con, kterou ve čtvrtek pořádala společnost Internet Info, programový ředitel České televize Milan Fridrich.

„Televize nemůže být v klidu, ale teď generuje nejvíc dlouhého videa a lidi televizi nevnímají tak, že by jí měli přestat sledovat. Televize navíc nabízí nové možnosti multtaskingu, má exkluzivitu obsahu, je mobilní a sociální,“ popsal Milan Fridrich. Ve své prezentaci mimo jiné vyvrátil často tradovaný mýtus, že televizní sledovanost klesá. Dokumentoval to na datech o televizní sledovanosti v Evropě v loňském roce, která dosáhla průměrného času ATS 3:57 hodině denně, což bylo o 20 minut více než v roce 2008. Nástup tzv. nelineárního vysílání (video on demand) sice ubírá sledovanosti klasickým lineárním televizím, ale celkově se čas, který uživatelé se sledováním video obsahu tráví, zvyšuje. To je dáno i nárůstem počtu přijímačů a zvýšenou konkurencí uvnitř všech mediatypů. „V roce 2020 by mělo být 2 miliardy připojených přístrojů, to je 8 přístrojů na jednu TV domácnost,“ dodal Fridrich.

Televizi v současné době označuje Fridrich za matrix, který v sobě zahrnuje pozici přijímače, vysílatele, výrobce a distributora obsahu. Za podstatnou považuje televizní platformu, která dává televizi určitou nezávislost. „Televizní platforma je velmi důležitá věc a musí se od ní všechno odvíjet,“ řekl programový šéf ČT.

Tlak, který je v současnosti na televizi vyvíjen, se netýká jen obsahu. Vychází jednak od společností typu Amazon, Facebook či Netflix, tak také ze strany menších firem, které se tlačí do menších zařízení. „Vede se také válka o to, kdo bude distribuovat obsah. Telekomunikační firmy by chtěly distribuční platformu převzít a je tu rovněž tlak na oslabení volně šířené televize a naopak rozšiřování placených služeb,“ zmínil Milan Fridrich. Důvodem je zájem být součástí televizního trhu, který je globálně ročně odhadován na 500 miliard USD.

Vedle exkluzivního a lokálního obsahu je důležitým faktorem pro udržení pozice televizního média také relevance a důvěryhodnost obsahu pro různé generace diváků, zakončil Milan Fridrich.

-mav-