Část Mladé fronty se má začít stěhovat do sídla CNC

středa, 13. dubna 2016, 13:56 Tisk MediaGuru

Akvizice části vydavatelství Mladá fronta mediální společností CNC se zřejmě blíží do finále.

Už tento týden má být podle informací MediaGuru.cz zahájeno stěhování části zaměstnanců vydavatelství Mladá fronta do sídla společnosti Czech News Center (CNC). Přesunout by se měli zaměstnanci, kteří do CNC přejdou v souvislosti se zájmem společnosti Czech Media Invest o některé aktivity Mladé fronty. Czech Media Invest je jediným akcionářem Czech News Center, kterou kontrolují Daniel Křetínský a Patrik Tkáč.

Dotčené mediální společnosti se k informacím o stěhování zaměstnanců a jejich počtu nevyjádřily. "Pokud by tak bylo, budeme vás sami informovat," vzkázala společnost Czech News Center. "Bez komentáře," reagovala Mladá fronta.

Podle našich neoficiálních informací by mohla být v blízkých dnech podepsána i akviziční smlouva. Stěhování má začít i přesto, že žádost Czech Media Invest o převzetí části Mladé fronty stále leží u antimonopolního úřadu v Brně. Úřad na ochranu hospodářské soutěže naposledy v únoru informoval, že lhůta pro schvalování vlastníka Mladé fronty byla prodloužena o čtyři měsíce.

Akvizice je na mediálním trhu očekávaná. Czech News Center by měla získat z Mladé fronty deník E15, tištěné časopisy a online portfolio. Součástí akvizice by měla být i tiskárna Europrint. Týdeník Euro by naproti tomu měl zůstat v Mladé frontě stejně jako měsíčník Profit, některé odborné tituly a knižní produkce.

CNC je vydavatelem deníků Blesk, Aha!, Sport, řady časopisů spojených se značkami těchto deníků, magazínů Reflex, ABC či Svět motorů a dalších. Je největším tuzemským vydavatelem z pohledu čtenářského zásahu v odhadované velikosti 3,3 mil. čtenářů v roce 2015.

Mladá fronta, vlastněná podnikatelem Františkem Savovem, vydává vedle zmíněného deníku E15 a týdeníku Euro např. časopisy Moje Psychologie, Dieta, FOOD, Moje zdraví. Maminka, Betynka, ForMen, Lidé a země, dále dětské tituly (Mateřídouška, Sluníčko), jakož i odborné tituly (Strategie, Profit) a další. Celkový dosah titulů Mladé fronty je cca 800 tisíc čtenářů, ukazuje výzkum Media projekt.

-mav-